Ridder merkpositionering

Knight in shiny armour

http://Ridder%20banner
http://Webdesign

De vraag

Ridder Group heeft in 2018 een mono branding traject afgerond, inclusief nieuwe visie, missie, kernwaarden en merkbelofte. Ook de strategie is gewijzigd. SPEAX is gevraagd om een nieuwe merkpositionering voor Ridder te ontwikkelen, passend bij deze nieuwe strategie en onderscheidend ten opzichte van concurrenten.

De aanpak

De website moest als eerste op de schop. Samen met Park1 en diverse teamleden van Ridder hebben we de bestaande online processen geanalyseerd, zijn er buyer persona’s opgesteld en hebben we de customer journeys in kaart gebracht. Deze zaken zijn voor ons de basis voor de nieuwe structuur van de website. Ook is er veel aandacht voor marketing automation in de nieuwe website.

Look en feel

De vormgeving is sterk gemoderniseerd: de ruiten zijn vervangen door driehoeken. Deze vorm is minder rigide en kan veel diverser worden gebruikt. De driehoek hoeft niet altijd in zijn geheel zichtbaar te zijn, maar is een speels terugkerend onderdeel.
De herkenbare Ridder-kleuren hebben we licht aangepast, zodat het contrast tussen de kleuren is vergroot. Een stukje UX-design, waardoor de kleuren bijvoorbeeld ook voor kleurenblinden veel beter te onderscheiden zijn.

Doordat de nieuwe stijl ook een geometrisch karakter heeft en gebaseerd is op de bestaande kleuren kan deze voorlopig nog náást de huidige stijl worden gevoerd; het is dus niet noodzakelijk om álle uitingen in één keer aan te passen.

Visual

Een belangrijk element in de communicatie van het brede dienstenpakket van Ridder is de key visual. De bestaande visual was sterk verouderd en omvatte niet het gewenste, moderne totaalbeeld. De nieuwe visual, ontwikkeld door SPEAX, laat alle werkgebieden van Ridder zien, met HortOS als verbindende factor. Voor online gebruik is de visual geanimeerd en voor offline gebruik, zoals de nieuwe company folder, bestaat de visual uit twee afbeeldingen.

http://Visual

Het resultaat

De nu breed toepasbare nieuwe stijl en de merkpositionering, die past bij de nieuwe strategie is onderscheidend ten opzichte van concurrenten.

Daan Schwalbe, online marketeer bij Ridder:

“We zijn erg tevreden over het resultaat en inmiddels stromen de positieve reacties van collega’s binnen.”

http://Corporate%20folder
http://Corporate%20folder

Neem contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Dit moet je ook zien