Metazet

Samen is de sterkste constructie

Als dé ‘Supporter of Growth‘ timmert Metazet al bijna 50 jaar hard aan de weg. Een bedrijf met een ongekend hoge naamsbekendheid en gunfactor. Dus als zo’n parel zich bij je meldt voor een compleet nieuwe branding, dan is dat niet zomaar een opdracht. Dan is dat vooral eervol werk, waar we graag al onze creative minds voor inzetten. Een uitdaging die ook op het gebied van samenwerking tussen bureau en klant als een prachtige voorbeeldcase de boeken in gaat.

De vraag

Metazet staat al sinds 1978 bekend als hét maakbedrijf voor de glastuinbouw. Daarbij draait alles om slimmer telen mogelijk te maken. Door passende, praktische en betrouwbare oplossingen te produceren. Maar ook door innovaties op de markt te brengen die kassen klaar maken voor de toekomst.

De overname van FormFlex – al ruim tien jaar geleden – had geresulteerd in een gecombineerde bedrijfsnaam en ook in de (diffuse) huisstijl werd die naam nog steeds meegedragen. Het werd dus hoog tijd om ‘schoon schip te maken’ en tot één krachtige identiteit te komen. Aan SPEAX de eervolle taak om de sterke reputatie van het familiebedrijf niet alleen te behouden, maar zelfs verder uit te bouwen.

De oplossing

Een strategische sessie leverde voldoende input op voor het formuleren van de missie, visie en kernwaarden. Dit waren ook de ingrediënten voor het schrijven van de nieuwe brandstory.  Gelijktijdig werd er met een kritische blik naar de organisatie gekeken, wat resulteerde in een opschoning van de bedrijfsnaam en het aantal labels waaronder de producten van Metazet werden verkocht. Op basis van een interactieve merkpositioneringssessie kon er gestart worden met het logo en de corporate identity. Middelen als een company brochure, stationary-items, bedrijfskleding en pand- en wagenbelettering konden daarna worden ontwikkeld. De geheel nieuwe website werd het huzarenstukje van de rebranding. In korte tijd werd een zeer aantrekkelijke en informatieve site opgeleverd.

Het resultaat

Met deze nieuwe maar toch vertrouwde uitstraling staat Metazet nu helemaal gesteld voor de toekomst. De spectaculaire METAmorfose werd onthuld op de IPM-beurs in Essen. Uiteraard met een stand die een ware transformatie had ondergaan. Klanten en ‘het vak’ werden op de hoogte gebracht d.m.v. een direct mailing en een online bannercampagne. De door SPEAX gemaakte lanceringsvideo maakte het plaatje compleet.

Samen is de sterkste constructie; dat gold meer dan ooit bij de totstandkoming van dit eindresultaat.

“De samenwerking met SPEAX heeft geleid tot een visueel indrukwekkende rebranding, maar ook de kernwaarden en ambities van Metazet zijn op een krachtige manier naar voren gebracht.”

Marjon Duijvestijn

Metazet

Review van de klant

“Voor onze rebranding hebben we bewust SPEAX in de arm genomen. Hun veelzijdigheid, creativiteit en het spreken van dezelfde taal maakte dit tot een logische keuze. Het traject dat we samen hebben doorlopen is een ware prestatie: in een ongelooflijk korte periode werden strategische plannen omgezet in tastbare concepten en uitvoeringen. Van een ‘nieuwe’ bedrijfsnaam en bijpassend logo en huisstijl, tot een geheel vernieuwde website, brochures en beursstand, die met trots tijdens de IPM is onthuld. De samenwerking met SPEAX heeft geleid tot een visueel indrukwekkende rebranding, maar ook de kernwaarden en ambities van Metazet zijn op een krachtige manier naar voren gebracht. Hun brede kennis, grote betrokkenheid bij elk aspect van het project en onvermoeibare inzet van het hele team is lovenswaardig en was de basis van onze succesvolle samenwerking! “ 

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.