Nieuwstraten

Samen maakten we het waar

Nieuwstraten Metaalbewerking uit De Lier en Nieuwstraten Proefstaven uit Breda zijn al jaren vertrouwde namen in de verspaningsindustrie. SPEAX kreeg de opdracht om de frisse wind, die sinds kort door de bedrijven waait, door te trekken in de visuele identiteit. Het resultaat is een opvallende en eigentijdse huisstijl. Met een strak, zeer modern logo en een stoere, gedurfde branding toont Nieuwstraten haar ambitie en vertrouwen in de toekomst. En wij zijn trots om Nieuwstraten aan onze portfolio toe te voegen.

De vraag

De beide bedrijven van Nieuwstraten zijn zeer klantgericht en leveren hoge kwaliteit metaalproducten en diensten, die andere bedrijven in staat stellen om hun processen draaiende te houden. Daarom is Nieuwstraten een onmisbare schakel in hun bedrijfsvoering. Met hun reputatie zat het wel goed maar de uitstraling was wel toe aan een flinke boost. Zichtbaar worden en blijven voor klanten en toekomstige collega’s, meegaan met de tijd en misschien zelfs vooruitlopen; dat was de opdracht.

De oplossing

Door de senioriteit van de organisatie was het bedrijf wat vastgeroest. Dus, in plaats van minimale restyling, was het tijd om flink de bezem er door te halen en te kiezen voor een compleet nieuwe identiteit. De kernwaarden van het bedrijf – flexibiliteit, dynamiek en klantgerichtheid – werden vertaald in de krachtige slogan ‘Nieuwstraten maakt het waar’. Om eenheid te creëren, werd besloten om beide bedrijven (Metaalbewerking en Proefstaven), onder één noemer samen te brengen: Nieuwstraten. Beide specialisten hebben echter wel hun eigen plek in de corporate identity.

Het logo is strak en modern en geïnspireerd op schroefdraad en het bewerken van metaal en kunststof. Vormgegeven in de ‘dark mode’ valt vooral het diep oranjerood op en is gedurfd in de branche. De sterke fotografie met bijzondere belichting accentueert perfect de huisstijlkleuren. Deze fotografie heeft ook een prominente plek gevonden in de compleet nieuwe website, waar Metaalbewerking en Proefstaven naadloos zijn samengevoegd.

Het resultaat

Voor SPEAX was dit zeker geen standaardtraject, Nieuwstraten bood alle ruimte voor een integrale aanpak, waarbij alleen de naam overeind is gebleven. De nieuwe corporate identity is tot in de kleinste details doorgevoerd, zodat het bedrijf weer helemaal gesteld staat voor de toekomst. Een gedurfde maar geslaagde stap van Nieuwstraten en een feest voor ons om aan te mogen werken.

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.