Weerbare Sierteeltsector

Een verdacht mooie corporate identity

Weerbare Sierteeltsector zet zich actief in om de sector te beschermen tegen ondermijnende criminaliteit. Met een groeiende omvang van het probleem en de toenemende relevantie van de organisatie was het hoog tijd voor een strakkere, moderne en professionelere uitstraling. Tijd voor SPEAX dus!

De vraag

Wat begon als een verzoek voor een verhelderende key visual, groeide al snel uit tot een volledig gerestylede corporate identity met bijpassende website. De wens daarbij was duidelijk: een zakelijke maar opvallende uitstraling die naadloos aansluit bij de sector én de partners.

De oplossing

Het wat gedateerde logo was toe aan een flinke make-over. Opvallende signaalkleuren waren nodig om de samenwerking met onder andere de douane en politie te benadrukken. Dit zorgde voor een nieuw kleurenpalet dat de verschillende werkgebieden vertegenwoordigt.

Het doel van de website is om voorlichting te geven over de werkzaamheden van Weerbare Sierteeltsector. We hebben een nieuw UX-design bedacht en brachten per pagina in kaart welke informatie gecommuniceerd moest komen. Zo krijgen bezoekers een duidelijke weergave van: wat is het probleem, hoe voorkom je het en hoe kun je het vermijden? Dat zowel bedrijven als werknemers hier terecht kunnen voor handige tips and tricks laat zien dat ze écht concrete hulp bieden.

Om de privacygevoelige locaties te beschermen, hebben we nieuwe beelden gecreëerd met AI. Tot slot hebben we bijpassende iconen ontworpen die de website helemaal afmaken.

Het resultaat

Een frisse en eigentijdse uitstraling die de kracht en weerbaarheid van de sierteeltsector weerspiegelt en waarin alle samenwerkende partners (o.a. douane, politie, gemeenten, Royal Flora Holland en Openbaar Ministerie) zich herkennen. Op de website komt het probleem helder naar voren, worden concrete tips gegeven en is er een handig overzicht van alle belangrijke meldpunten te vinden. Wij zijn trots op het eindresultaat en hebben alle vertrouwen in een veilige sierteeltsector!

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.