Bosman Van Zaal

Design follows strategy

Het begint met de vraag om een nieuwe website. En mondt uit in een compleet nieuwe identiteit. Een identiteit die Bosman Van Zaal echt neerzet als wereldwijde speler in technische oplossingen. Samen met onze partner Park1 gaan we terug naar de kern: “Insight. Movement. Growth.”

De vraag

Bosman Van Zaal realiseert groei door slimme, innovatieve en duurzame oplossingen. En klopte aan bij SPEAX met de wens voor een nieuw websitedesign. Maar er bleek meer nodig. Hoogste tijd om de expertises van Bosman te visualiseren met een nieuwe verfrissende corporate identity.

De oplossing

“Insight. Movement. Growth.” is de nieuwe positionering van Bosman Van Zaal. Herkenbaar, modern en futureproof. Insight: Bosman Van Zaal ontwikkelt software en dashboards om arbeid, klimaat, irrigatie en productie te monitoren en analyseren. Movement staat voor de ontwikkeling van logistieke systemen en robottoepassingen. Growth voor de ontwikkeling, productie en integratie van alle componenten die nodig zijn om tot de beste prestaties te komen.

We startten met het creëren van een corporate identity die in lijn ligt met de positionering van Bosman Van Zaal. Met de symboliek van de opkomende en ondergaande zon als uitgangspunt, omdat er wereldwijd, 24/7 wordt gewerkt voor de klant. Eenheid ontstaat door de logo’s van Bosman Van Zaal en haar zusterbedrijven subtiel op elkaar af te stemmen.

De oude website van Bosman Van Zaal was complex. Een overload aan informatie en geen duidelijk overzicht. Het vernieuwde websitedesign geeft een overzichtelijke weergave. Van alle expertises, oplossingen, vakgebieden en het werk.

Het resultaat

Een frisse huisstijl, met het vertrouwde gevoel van Bosman Van Zaal, maar met een enorme boost. Met eenheid gecreëerd onder de zusterbedrijven. Deze complete rebranding is breed uitgerold. Een nieuw wagenpark voor Bosman Van Zaal en haar zusterbedrijven, beursstands, drukwerk, vlaggen, social media- en videotemplates, fotografie en een huisstijlhandboek. Een huisstijl die groei kan realiseren en waar de klant enorm trots op is. Wij dus ook!

Onze branding is veel eenduidiger en herkenbaarder geworden. Bovendien sluit deze perfect aan op de strategie

Maxime van der Laarse 

Marketing & Communication – Bosman Van Zaal

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.