Middenweg Flowers

Een exotisch chique huisstijl

Een Westlandse iriskweker met Turkse roots is op zich al uniek. Maar dit Oosterse karakter kwam niet terug in de huisstijl. Middenweg wilde met SPEAX werken aan een premium merk met een luxe uitstraling. Het is onze creative minds gelukt om een chique huisstijl te ontwerpen. Modern en tijdloos tegelijkertijd. De krachtige tagline maakt de identiteit compleet.

De vraag

Middenweg is specialist in de koude teelt van irissen. Op vijf locaties telen zij jaarrond ruim 20 soorten. De iris naar een hoger niveau brengen. Dat was de wens van Middenweg. Alleen sloot de oude branding daar niet op aan. Typisch een uitdaging voor SPEAX. Want daar gaat ons hart sneller van kloppen.

De oplossing

Eigenaren Can en Murat zijn van Turkse afkomst en zagen deze roots graag terugkomen in de nieuwe identiteit. De door ons toegepaste ronde vormen en vloeiende lijnen zorgen voor een Oosterse look and feel. Geven Middenweg de gewenste premium uitstraling. Middenweg’s vernieuwde huisstijl heeft prachtige okergele en diepblauwe kleuren. Deze kleuren vormen de basis. De tagline ‘#irisistible’ maakt het plaatje af.

Geen beter moment om de nieuwe identiteit te lanceren dan op de jaarlijkse FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. De prachtige stand was niet te missen. En de positieve reacties ontelbaar. Als klap op de vuurpijl won Middenweg de prijs voor beste Decorum bloemenkweker van 2022. Toeval? Kleine kans.

Het resultaat

De iris naar een hoger niveau brengen. Met het moderne logo en de frisse kleuren zal Middenweg deze droom ongetwijfeld gaan waarmaken. Doorgevoerd op de visuele communicatie en website. Beursstand en social media-strategie. Kortom: de vernieuwde identiteit is niet te missen.

De uitstraling die wij voor ogen hadden, werd perfect tot leven gebracht in onze nieuwe corporate identity

U.C. Kaya

Middenweg Flowers

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.