Vilosa
Als 2 vooraanstaande kwekers besluiten om de krachten te bundelen, dan trekken we bij SPEAX alle registers open. Om ervoor te zorgen dat beide partijen zich helemaal gaan thuisvoelen in een nieuwe identity. Zo trapten we voor Solis Plant en Kwekerij De Veranda af met een nieuwe geheel nieuwe naam: Vilosa, waarin de twee namen ‘fuseerden’. De pay-off ‘Growing Delight’ volgde snel, waarna we aan de slag gingen met het eigenzinnige logo, waarin de geometrische vormen van mozaïeken uit de vroegere Romeinse villa’s te herkennen zijn. Die typische lijnstructuren kwamen natuurlijk ook terug in alle on- en offline uitingen (waaronder een classy website en opvallend wagenpark), die we daarna mochten ontwikkelen. De beeldtaal werd bepaald voor zowel de product- als de corporate fotografie. Er werd een ‘Catchy’ naam en uiterlijk bedacht voor het retailmerk. En als kers op de taart mochten we de vormgeving van hun topmerk Le Chic in lijn met de huisstijl brengen.
Kortom: wat ons betreft dus echt een project uit ‘het boekje’.