Bosch Growers

Zes generaties
in beeld

Familiebedrijf Bosch Growers was klaar voor een nieuw hoofdstuk. Een volgend hoofdstuk met een andere identiteit. Een die symbool staat voor de zes generaties en de verschillende productgroepen binnen het bedrijf. Wat klonk als een perfecte uitdaging resulteerde in een aansprekend, kleurrijk project.

De vraag

Sinds haar oprichting in 1854 (!) heeft familiebedrijf Bosch Growers de ambitie om te groeien en innoveren. In 2022 waren ze klaar voor een nieuw hoofdstuk, met een vernieuwde identiteit. Aan SPEAX de taak om een identiteit te creëren, representatief voor de familie en het bedrijf.

De oplossing

Bosch Growers is van oorsprong een paprikateler, van groene paprika om precies te zijn. Ter uitbreiding van het productaanbod besloten ze om ook bramen te gaan telen. Voor een betere positionering op de internationale markt transformeerde ‘Kwekerij van de Bosch’ in ‘Bosch Growers’. Een naam die nóg meer ruimte geeft voor groei.

De 6 ringen staan symbool voor de 6 generaties binnen het bedrijf en zorgen voor herkenbaarheid. In de opbouw van het logo is een gestyleerde boomkruin te herkennen en ook de zijkant van een braam is zichtbaar. Het vernieuwde logo voerden we door in vier verschillende kleuropties per productgroep: Growers, Paprika’s, Bramen en Berries, alle in bijpassende, levendige kleuren.

Het resultaat

Internationaler. Kleurrijker. En de zes generaties erin verweven. Dat is het resultaat van deze rebranding. Doorgevoerd op beide bedrijfspanden en de nieuwe website. Lang verhaal kort: Bosch Growers is klaar voor de toekomst.

“De fijne strategische sessie heeft uiteindelijk geleid tot een mooi eindproduct. Een verhaal dat klopt.”

Wouter van den Bosch

Bosch Growers

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.