Social media
management

In gesprek gaan met je klant. Het wordt je steeds gemakkelijker gemaakt. Social media geven je de mogelijkheid via één of meerdere kanalen persoonlijk contact te maken met je doelgroep. Daarom nemen ze hun eigen unieke plaats in binnen een online marketingstrategie.

Online marketingplan

Wie vormen je doelgroep? Waar zijn ze? Hoe orienteren ze zich? Welke online kanalen horen daarbij? Welke boodschap spreekt aan? Je doelstellingen vormen altijd het fundament voor je online marketingplan. Zijn ze geformuleerd, dan kun je verder met je strategie. En kun je komen tot de ideale manieren om de dialoog aan te gaan met klanten of prospects. En loyaliteit, merkvoorkeur en klanttevredenheid via social media vergroten.

Social media-kanalen

Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok… De een zakelijk, de ander ideaal voor een kijkje achter de schermen, weer een ander meer gericht op fun. Elk social media-kanaal heeft z’n eigen specifieke kenmerken als het gaat om gebruikers en doeleinden. De keuze voor een kanaal is daarom sterk afhankelijk van wat en wie je wilt bereiken. Wij helpen je graag bij de keuze. En hoe je deze effectief inzet.

Videomarketing

Een filmpje op Facebook of Instagram trekt meer aandacht dan een statisch beeld. Met tekst in de filmpjes of ondertiteling komt jouw verhaal of boodschap ook goed over zonder dat het geluid moet worden ingeschakeld. Lees hier meer over videomarketing.

Ons social media whitepaper

Onze projecten
met social media management

Weverling Groenproviders

Zeg je groen, zeg je Weverling. Al ruim 80 jaar zet Weverling zich in om onze leefomgeving groener te maken. Deze missie moest sterker naar voren komen in de marketing- en communicatiestrategie. Onze oplossing: een compleet nieuwe identiteit. Weverling wilde zich anders profileren: van vooral uitvoerend naar een meer integrale partner op het gebied van advies, ontwerp, uitvoering en beheer. Het logo en de huisstijl hebben we flink aangepakt. De tagline ‘Groenproviders’ en de pay-off ‘Brengt stad en land tot

Lees meer

Middenweg Flowers

Een Westlandse iriskweker met Turkse roots is op zich al uniek. Maar dit Oosterse karakter kwam niet terug in de huisstijl. Middenweg wilde met SPEAX werken aan een premium merk met een luxe uitstraling. Het is onze creative minds gelukt om een chique huisstijl te ontwerpen. Modern en tijdloos tegelijkertijd. De krachtige tagline maakt de identiteit compleet.

Lees meer

Wat social media management voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
online

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.