Met marketing automation leid je met een geautomatiseerd systeem leads en prospects door de customer journey. Dat is de weg die de klant aflegt van ‘bekend raken met het product’ tot en met de fase na aankoop. SPEAX maakt gebruik van het See, Think, Do, Care model van Google.
Marketing automation staat inmiddels hoog op het wensenlijstje van veel bedrijven. Niet voor niets. We zetten een aantal voordelen op een rij:
Zodra iemand je website bezoekt, wordt zijn of haar gedrag gekoppeld aan het IP-adres. Dit gebeurt op basis van cookies. Vanaf dat moment is het doel om de contactgegevens en de fase waarin hij of zij zich bevindt te achterhalen. Dat noemen we de identificatiestrategie en dit doen we door het aanbieden van een trigger, zoals het aanbieden van een whitepaper die bij een bepaalde fase hoort. In ruil voor naam en e-mailadres mag de bezoeker de whitepaper downloaden. Daarna kun je de bezoeker via e-mail door de volgende fases heen leiden.
Ook in de lead zijn als het om marketing gaat? Praat met ons over marketing automation en hoe je het opzet. We helpen je bij elke stap.
Wat marketing automation voor jouw bedrijf kan doen?
Neem contact met ons op
Fresh from SPEAX
SEA van SPEAX
Je hebt een sterk merk, een mooie uitstraling… maar zonder de juiste strategie blijf je onzichtbaar. Waarom wachten op klanten als je ze direct kunt bereiken?
Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.