E-mailmarketing

Je relaties inspireren. Samples aanbieden. Of een whitepaper, infosheet of e-book. Met e-mailmarketing trek je bezoekers naar je website. Bij campagnes voor bijvoorbeeld evenementen wordt e-mail vaak gebruikt om bezoekers op de hoogte te houden, extra informatie te geven of reminders te versturen. De e-mogelijkheden zij eindeloos.

Html e-mail voor een professionele uitstraling

Een e-mail in html zorgt ervoor dat iedereen hem goed leesbaar en opgemaakt ontvangt. Altijd. Waar die ook op bekeken wordt: desktop of mobiel. Hij schaalt mee. Er zijn verschillende programma’s waarin je e-mails in je eigen huisstijl kunt opmaken zonder kennis van html. SPEAX verzorgt dit vaak voor klanten. We richten accounts in en maken we e-mailtemplates aan, die je zelf kan vullen en verzenden. We nemen deze taken graag uit handen en verzorgen je e-mailmarketingcampagnes.

Voordelen van e-mailmarketing

  • Het versturen van e-mails is relatief goedkoop
  • Resultaten zijn goed meetbaar
  • Dankzij html kun je e-mails in je eigen huisstijl opmaken
  • Je kunt segmenteren waardoor je e-mailberichten op maat kunt versturen
  • Het gebruik van persoonlijke elementen in je e-mail verhoogt de respons

Hoe kom je aan e-mailadressen?

E-mailadressen van klanten of prospects moeten natuurlijk rechtmatig verkregen zijn. De wet wordt daar ook steeds strenger in. Is dat jammer? Wij denken van niet. E-mails die irritatie opwekken en als spam worden ervaren hebben immers een slechte invloed op de relatie en je e-mailreputatie. Een goede manier om aan e-mailadressen te komen is het aanbieden van een whitepaper, infosheet, e-book of een minicursus in ruil voor een e-mailadres. Zorg wel dat je hierbij meteen een opt-in verkrijgt.

E-mailmarketing en de AVG

De AVG vereist toestemming voor het verzenden van e-mails via een opt-in (expliciete toestemming) door middel van inschrijving. Het liefst gebruik je een double opt-in, waarbij de inschrijver met een extra bevestiging toestemming geeft. Uitzonderingen hierop vormen je bestaande klanten. Je mag hen e-mailen met een commerciële doelstelling, mits je aanbod gerelateerd is aan de producten of diensten die zij eerder bij je afnamen. Voorwaarde blijft wel dat mensen zich makkelijk moeten kunnen uitschrijven.

Tools voor e-mailmarketing

Er zijn verschillende tools beschikbaar voor e-mailmarketing. De bekendste is MailChimp, gratis te gebruiken tot 2.000 contacten en tot 12.000 e-mails per maand. LaPosta, een tool waarmee wij zelf graag werken, is een Nederlandse aanbieder. Het is onder dezelfde voorwaarden als MailChimp gratis te gebruiken. Heb je meer contacten of wil je geen logo onderaan je e-mails? Dan neem je een abonnement of koop je mailcredits.

Onze projecten
met e-mailmarketing

Ken Group

Technische ideeën maakbaar maken. Dát is de missie van de KEN Group, een ambitieuze groep van bedrijven die service en maatwerk tot in perfectie beheersen. Maar ook een klant die worstelde met haar uitstraling en behoefte had aan een sterke professionalisering van de huisstijl. En dus mocht SPEAX de mouwen opstropen. Om te gaan werken aan een vernieuwde identity en het grote potentieel van de bedrijven zichtbaarder te maken. Het resultaat is een stoere stijl die de individuele bedrijven verenigt

Lees meer

Weverling Groenproviders

Zeg je groen, zeg je Weverling. Al ruim 80 jaar zet Weverling zich in om onze leefomgeving groener te maken. Deze missie moest sterker naar voren komen in de marketing- en communicatiestrategie. Onze oplossing: een compleet nieuwe identiteit. Weverling wilde zich anders profileren: van vooral uitvoerend naar een meer integrale partner op het gebied van advies, ontwerp, uitvoering en beheer. Het logo en de huisstijl hebben we flink aangepakt. De tagline ‘Groenproviders’ en de pay-off ‘Brengt stad en land tot

Lees meer

Wil je alles weten over e-mail marketing?

Neem contact met ons op

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.