SEO & SEA

Google wordt slimmer met de dag. Kunstmatige intelligentie en machine learning staan aan de basis van het moderne algoritme van deze zoekmachine. SEO is dus al lang niet meer een trucje. Geen teksten waarin je struikelt over de zoekwoorden. Niet Google te vriend houden, maar waardevolle content voorschotelen. Denken als Google is jezelf echt verplaatsen in je doelgroep en de specifieke informatiebehoefte.

De pijlers van SEO

  • Content
    Content speelt de belangrijkste rol bij de vindbaarheid van je website. Je wil jouw doelgroep bereiken en aanspreken in de verschillende fasen van bewustwording, oriëntatie en aankoop. Met het See, Think, Do, Care-model van Google breng je de customer journey in kaart. Logisch dus dat de content van de website hierop aansluit.
  • Autoriteit
    Zowel websites als webpagina’s hebben een bepaalde autoriteitswaarde. Deze waarde staat voor de populariteit en relevantie van jouw website. Het is een belangrijke factor voor je ranking ten opzichte van de concurrentie. Deze autoriteitswaarde wordt voor een belangrijk deel bepaald door links vanaf andere websites naar jouw website. Hoe hoger de domeinautoriteit van deze websites, hoe hoger jouw SEO-waarde.
  • Techniek
    Hoe snel is je website? Is je site mobielvriendelijk? Heb je een SSL-certificaat? Een goede interne linkstructuur? Stuk voor stuk technische aspecten die invloed hebben op de vindbaarheid van je website.

SEO-analyse

Of we nu een nieuwe website bouwen of een bestaande optimaliseren: we starten met een SEO-analyse. Op basis van de resultaten bepalen we de doelstellingen voor jouw SEO-strategie. We analyseren:

  • web- en paginastructuur, snelheid, mobielvriendelijkheid, gebroken links, etc.
  • op welke zoekwoorden wordt je website gevonden?
  • op welke zoekwoorden worden de websites van je concurrenten gevonden?
  • wat zijn relevante en interessante zoekwoorden voor jouw website?
  • wat is de domein- en pagina-autoriteit?
  • kunnen we de autoriteitswaarde verhogen met nieuwe relevante backlinks?

Betaalde positie in Google

Hoog in de zoekresultaten van Google komen kost tijd. Met zoekadvertenties via Google Ads (SEA) sta je direct bovenaan de eerste pagina. Je betaalt alleen voor de clicks.

IP-tracking

Een goede vindbaarheid opgebouwd? Dan is het handig te weten welke bedrijven je website bezoeken. Speciaal voor de B2B-markt bieden wij IP-tracking. We helpen je bij de opvolging van warme leads.

Tools voor e-mailmarketing

Er zijn verschillende tools beschikbaar voor e-mailmarketing. De bekendste is MailChimp, gratis te gebruiken tot 2.000 contacten en tot 12.000 e-mails per maand. LaPosta, een tool waarmee wij zelf graag werken, is een Nederlandse aanbieder. Het is onder dezelfde voorwaarden als MailChimp gratis te gebruiken. Heb je meer contacten of wil je geen logo onderaan je e-mails? Dan neem je een abonnement of koop je mailcredits.

SEA? Dat is Search Engine Advertising, oftewel adverteren via de zoekmachine. Het verschil met SEO is dat je voor SEA betaalt voor het tonen van jouw website in de zoekresultaten. Google heeft in Nederland een marktaandeel van ca. 98%. Logisch dus dat SPEAX gespecialiseerd is in Google Ads.

Adverteren met Google Ads (SEA)

Met Google Ads, het advertentieprogramma van Google, kun je:

  • je naamsbekendheid en imago versterken
  • top of mind blijven bij personen die je website eerder hebben bezocht
  • conversiedoelstellingen stimuleren

Afhankelijk van je doelstellingen kun je zoekmachine-advertenties en display-advertenties inzetten. Maar een combinatie kan uiteraard ook!

Zoekmachine-advertenties

Met zoekmachine-advertenties van Google Ads ben je verzekerd van een plek in de bovenste zoekresultaten. Ze verschijnen op basis van de ingestelde zoekwoorden. Zodra iemand zoekwoorden gebruikt die overeenkomen met de ingestelde zoekwoorden, wordt je advertentie getoond. Hierdoor ben je heel goed zichtbaar en dus vindbaar!

Display-advertenties

Display-advertenties zijn SEA banners/advertenties op meer dan 2 miljoen websites en in meer dan 650.000 apps van het Google Display Netwerk. Je vindt ze overal. Op telegraaf.nl, buienradar.nl en marktplaats.nl. Maar ook YouTube-kanalen en apps als Wordfeud en nieuws-apps. Waar je doelgroep ook is.

Targeting met display-adverteren

Met display-adverteren van Google zijn de opties voor targeting uitgebreid. Je bereikt je doelgroep door te adverteren op branche-gerelateerde websites. Maar je kunt ook gericht targeten op:

  • onderwerp (zoals de webpagina voor sport op telegraaf.nl)
  • een doelgroep met specifieke geografische of demografische kenmerken
  • prospects met een specifieke interesse of koopintentie
  • prospects die je website eerder hebben bezocht (remarketing)

Remarketing: bereik eerdere bezoekers van je website

Bij remarketing krijgen eerdere bezoekers van je website een advertentie voorgeschoteld. Zo blijf je top of mind bij bezoekers die wellicht een koopintentie hebben. Hierdoor maak je prospects met je display-advertenties steeds meer vertrouwd met jouw naam en aanbod.

Neem contact op met SPEAX en bereik je doelgroep optimaal met SEA en Google Ads!

Wat SEO & SEA voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.