IP-tracking

De meeste zakelijke beslissers orienteren zich online. En 60% van deze groep blijft in de vroege oriëntatietraject bij voorkeur onbekend. Pas als ze belangrijke zaken hebben uitgezocht, stellen ze een shortlist op en zoeken contact met aanbieders. Als jij al vroeg weet wie jouw website bezoekt, biedt dat kansen. Je kunt bijvoorbeeld zélf vroegtijdig contact zoeken en een goed aanbod doen. Allemaal dankzij IP-tracking.

Weten welke bedrijven je website bezoeken

Bij IP-tracking koppelt software een IP-adres aan een bedrijfsnaam. Het is daardoor met name geschikt voor de B2B-markt. Wil je nieuwe zakelijke klanten bereiken? Dan is het ideaal als je weet wie je website heeft bezocht. En hoe lang en welke pagina’s zijn bekeken. Maar hoe volg je deze leads op? Bellen, een mailing of een catalogus opsturen? Wij helpen je graag bij een opvolgstrategie. En voeren die graag zelfs voor je uit.

Hoe werkt IP-tracking?

Bezoekers van een website zijn te achterhalen door hun IP-adres. Elke computer die verbinding maakt met internet heeft er eentje. Dit nummer wordt gekoppeld aan een zakelijke organisatie voor zover deze bekend is.

Hoe zit het met de AVG?

Onder de Europese wetgeving GDPR, in Nederland bekend onder de naam AVG, worden persoonsgegevens van natuurlijke personen beschermd. Bij IP-tracking worden echter alleen zakelijke gegevens zoals een zakelijk IP-adres gebruikt om een onderneming te identificeren. Wel moet een vermelding over het gebruik van IP-tracking worden toegevoegd aan jouw privacy statement. SPEAX kan hiervoor de tekstfragmenten aanleveren.

Cookies

Bij de IP-tracking software die wij gebruiken wordt standaard één cookie geplaatst. Dit is een sessiecookie oftewel een first party cookie. Deze wordt gebruikt om gebeurtenissen samen te voegen. Deze cookie vervalt na een half uur inactiviteit.

Welke gegevens krijg je precies bij IP-tracking?

Als een bedrijf jouw website heeft bezocht levert dat verschillende gegevens op:

  • Via welke bron het bezoek binnenkomt
  • Welke zoekwoorden zijn gebruikt als het bezoek via een zoekmachine komt
  • Hoe lang het bezoek heeft geduurd
  • Welke pagina’s zijn bezocht en hoe lang
  • Datum, tijd en locatie van de bezoeker

We praten je bij

Je bepaalt zelf aan welke voorwaarden de bezoeker moet voldoen om notificatie van het bezoek in je mailbox te ontvangen. Bijvoorbeeld bezoekers uit een specifieke branche, het tweede bezoek aan je website, langer dan een bepaalde tijd of meer dan twee pagina’s bezocht. Ons IP-trackingsysteem biedt nog veel meer voordelen. Meer weten? We praten je graag bij en helpen je verder.

Wat IP-tracking voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.