Visie, missie & kernwaarden

Missie

Iedere organisatie bestaat met een reden. Waar staat je bedrijf echt voor? Wat is je fundament? Noem het de ‘Why’ van je onderneming. Kijk voor een goede missie verder dan commerciële redenen. Kijk naar de drive van de mensen!

Visie

Een visie gaat over het toekomstbeeld van het bedrijf. Welke doelen wil je behalen? Wat is de stip op de horizon? De antwoorden hierop zijn de motivatie- en inspiratiebron voor je bedrijf. Met een goede visie weten de medewerkers van het bedrijf waar ze dagelijks aan werken.

Sterke kernwaarden

Waar gelooft het bedrijf in? Wat beloven we? Kernwaarden geven je klanten een duidelijk beeld van wat ze kunnen verwachten en waar zij op kunnen vertrouwen. Daarnaast geven kernwaarden richting aan het gedrag en de cultuur binnen de organisatie. Ze bepalen hoe er wordt gewerkt en welke keuzes er worden gemaakt.

Corporate story

In een corporate story komen de missie, visie en kernwaarden van het bedrijf als één verhaal samen. Hiermee laat je je doelgroep zien wie je bent en waar je voor staat. Een goed geformuleerde corporate story kan helpen bij het opbouwen van een sterk merk, het krijgen van loyale klanten en het vinden van nieuwe kansen voor het bedrijf.

Sessie strategische positionering

Waar sta je voor? Waar gá je voor? Wat maakt jou uniek? Wat zit in je DNA? Samen achterhalen we in een sessie van een dagdeel de identiteit van je bedrijf. De kern van je merk. Met een eigen identiteit versterk je de positionering. En onderscheid je je van de concurrentie.

Onze projecten
met strategie

Vitex Koeriers

Je zal het misschien niet snel verwachten maar in deze digitale wereld is er nog steeds enorm veel behoefte aan koeriersbedrijven. Vooral betrouwbare, schaalbare partners die in staat zijn om waardevolle ladingen met spoed van A naar B te vervoeren zijn nog altijd zeer gewild. Dus zagen Van der Ende Transport en Ruygrok Dienstverlening een grote kans. Want met een track record van zo’n 140 jaar, een modern wagenpark en een zeer uitgebreid netwerk van chauffeurs weten zij als geen

Lees meer

Weverling Groenproviders

Zeg je groen, zeg je Weverling. Al ruim 80 jaar zet Weverling zich in om onze leefomgeving groener te maken. Deze missie moest sterker naar voren komen in de marketing- en communicatiestrategie. Onze oplossing: een compleet nieuwe identiteit. Weverling wilde zich anders profileren: van vooral uitvoerend naar een meer integrale partner op het gebied van advies, ontwerp, uitvoering en beheer. Het logo en de huisstijl hebben we flink aangepakt. De tagline ‘Groenproviders’ en de pay-off ‘Brengt stad en land tot

Lees meer

Benieuwd wat dit voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
strategie

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.