Visie, missie & kernwaarden

Missie

Iedere organisatie bestaat met een reden. Waar staat je bedrijf echt voor? Wat is je fundament? Noem het de ‘Why’ van je onderneming. Kijk voor een goede missie verder dan commerciële redenen. Kijk naar de drive van de mensen!

Visie

Een visie gaat over het toekomstbeeld van het bedrijf. Welke doelen wil je behalen? Wat is de stip op de horizon? De antwoorden hierop zijn de motivatie- en inspiratiebron voor je bedrijf. Met een goede visie weten de medewerkers van het bedrijf waar ze dagelijks aan werken.

Sterke kernwaarden

Waar gelooft het bedrijf in? Wat beloven we? Kernwaarden geven je klanten een duidelijk beeld van wat ze kunnen verwachten en waar zij op kunnen vertrouwen. Daarnaast geven kernwaarden richting aan het gedrag en de cultuur binnen de organisatie. Ze bepalen hoe er wordt gewerkt en welke keuzes er worden gemaakt.

Corporate story

In een corporate story komen de missie, visie en kernwaarden van het bedrijf als één verhaal samen. Hiermee laat je je doelgroep zien wie je bent en waar je voor staat. Een goed geformuleerde corporate story kan helpen bij het opbouwen van een sterk merk, het krijgen van loyale klanten en het vinden van nieuwe kansen voor het bedrijf.

Sessie strategische positionering

Waar sta je voor? Waar gá je voor? Wat maakt jou uniek? Wat zit in je DNA? Samen achterhalen we in een sessie van een dagdeel de identiteit van je bedrijf. De kern van je merk. Met een eigen identiteit versterk je de positionering. En onderscheid je je van de concurrentie.

Onze projecten
met strategie

Boekestijn Elektrotech

Een familiebedrijf dat zich sterk inzet voor het welzijn van haar personeel. Dat is Boekestijn Elektrotech. Drie generaties die een passie voor elektrotechniek delen. De wens? Dit gevoel overbrengen op nieuwe medewerkers. We rolden een wervingscampagne uit. Met het warme familiegevoel en de goede arbeidsvoorwaarden in de hoofdrol. Ook gaven we de website een redesign. En schoten professionele foto’s en twee campagnevideo’s. Allemaal met de boodschap: “Boost your career”.

Lees meer

Stolze

Wie kent Stolze niet? Is het niet van naam dan wel van de opvallende rood-wit-blauwe kleuren die het bedrijf uit Maasdijk al jaren voert. De vraagstelling aan SPEAX was er een die we heel vaak horen: breng onze uitstraling in lijn met de grootte en de scope van het zo sterk groeiende bedrijf in de nationale en internationale hortisector.
Enige voorwaarde: behoud de kleuren, de vorm en de herkenbaarheid van het verouderde logo. En dat dat kan, heeft SPEAX bewezen.

Lees meer

Benieuwd wat dit voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
strategie

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van functionele cookies om de prestaties te verbeteren, analytische cookies om gedrag te meten en marketing cookies om de advertenties en inhoud te personaliseren. We verzamelen informatie over hoe je onze website gebruikt om deze gebruiksvriendelijker te maken. Gegevens die zijn verzameld via marketing cookies kunnen worden gedeeld met derden. Door op accepteren te klikken, ga je hiermee akkoord.