Positionering
van het merk &
structuur

Gevoel speelt een grote rol bij het kiezen voor jouw bedrijf of product. Of… voor je concurrent. Met een merk waarin emotionele eigenschappen samenkomen spreek je eerder mensen aan. Bouw je een band op. Creëer je merkentrouw. Werk met SPEAX aan je merkstrategie, de optimale mix van visuele uitstraling, boodschap, campagnes en content planning. Met een uniek geluid verover je een unieke positie in het brein van de doelgroep.

Merkpositionering

Hallo, wereld! Bij merkpositionering kijken we niet alleen naar binnen, maar ook naar buiten. Hoe ziet de buitenwereld jou? Wat is je huidige imago? Wie zijn je concurrenten? Met welke trends heb je te maken? Welke kansen liggen er in je markt? We verkennen het hele veld.

Sessie merkstrategie

In één of meer sessies gaan we samen op zoek naar de unieke waarden van jouw bedrijf, dienst of product. We bepalen wat jouw merk onderscheidt van de concurrenten. Welke plaats je wilt innemen in het hoofd en hart van je doelgroep. De basis van je merkstrategie.

Onze projecten
met strategie & structuur

Bryte Groep

Twee bedrijven die hun krachten bundelen. We zien het vaker. En bij iedere fusie hoort een nieuwe identiteit met passende huisstijl. Wat SPEAX dan doet? We kijken altijd naar de klant. Gaan terug naar de kern. Wat bleek? Plezier in het werk was voor beide families een belangrijke drijfveer. Bryte wil klanten en personeel blij maken. Met een gezond en smaakvol product. Dat was dan ook inspiratie voor de nieuwe merknaam. Bryte straalt positiviteit en vrolijkheid uit. Het vrolijke logo

Lees meer

Weverling Groenproviders

Zeg je groen, zeg je Weverling. Al ruim 80 jaar zet Weverling zich in om onze leefomgeving groener te maken. Deze missie moest sterker naar voren komen in de marketing- en communicatiestrategie. Onze oplossing: een compleet nieuwe identiteit. Weverling wilde zich anders profileren: van vooral uitvoerend naar een meer integrale partner op het gebied van advies, ontwerp, uitvoering en beheer. Het logo en de huisstijl hebben we flink aangepakt. De tagline ‘Groenproviders’ en de pay-off ‘Brengt stad en land tot

Lees meer

Wat merk positionering & structuur voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
strategie

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.