Met marketing automation leid je met een geautomatiseerd systeem leads en prospects door de customer journey. Dat is de weg die de klant aflegt van ‘bekend raken met het product’ tot en met de fase na aankoop. SPEAX maakt gebruik van het See, Think, Do, Care model van Google.
Marketing automation staat inmiddels hoog op het wensenlijstje van veel bedrijven. Niet voor niets. We zetten een aantal voordelen op een rij:
Zodra iemand je website bezoekt, wordt zijn of haar gedrag gekoppeld aan het IP-adres. Dit gebeurt op basis van cookies. Vanaf dat moment is het doel om de contactgegevens en de fase waarin hij of zij zich bevindt te achterhalen. Dat noemen we de identificatiestrategie en dit doen we door het aanbieden van een trigger, zoals het aanbieden van een whitepaper die bij een bepaalde fase hoort. In ruil voor naam en e-mailadres mag de bezoeker de whitepaper downloaden. Daarna kun je de bezoeker via e-mail door de volgende fases heen leiden.
Ook in de lead zijn als het om marketing gaat? Praat met ons over marketing automation en hoe je het opzet. We helpen je bij elke stap.
Wat marketing automation voor jouw bedrijf kan doen?
Neem contact met ons op
Fresh from SPEAX
Show, don’t tell.
Showreel
Onze website maakt gebruik van functionele cookies om de prestaties te verbeteren, analytische cookies om gedrag te meten en marketing cookies om de advertenties en inhoud te personaliseren. We verzamelen informatie over hoe je onze website gebruikt om deze gebruiksvriendelijker te maken. Gegevens die zijn verzameld via marketing cookies kunnen worden gedeeld met derden. Door op accepteren te klikken, ga je hiermee akkoord.