Naamgeving

De branding van jouw bedrijf, dienst, product of event begint met een unieke naam. Een catchy naam, onderscheidend maar wel passend bij jouw DNA. Bij naamgeving komt veel kijken. Een prettige en duidelijke schrijfwijze, een url die te onthouden is, juridisch vast te leggen, taalkundig en cultureel niemand tegen het zere been schoppen. Om maar een paar punten te noemen. Wij vinden de naam die bij jouw identiteit past.

Om trots op te zijn

Een goede merknaam is er eentje die verbindt. Dat wil zeggen dat die iedereen trots maakt. Jou, jouw mensen, stakeholders, huidige en toekomstige klanten, leveranciers. Iedereen om je heen. Jouw naam is echt het kloppend hart van je organisatie. Dus kijken we voorbij ‘mooi’ en verder dan smaak. Alleen zo komen we tot een houtsnijdend woord of begrip. Een naam die jarenlang meegaat.

Samen komen we tot een winnaar

Een bedrijfsnaam of productnaam is meer dan een paar letters achter elkaar. Een goede naam klinkt als een klok en blijft hangen. Ook omdat de naam niet alleen goed klinkt, maar er ook goed uitziet. Het zegt alles over wat je wil uitstralen. Tijdens het naamgevingsproces zetten wij alle creatieve tools in om dé naam te ontdekken. Eerst zoeken we de breedte op. Welke associaties vinden we, wat is er mogelijk? Vervolgens komen we met een shortlist en kiezen we samen met jou de winnaar. Een naam die staat als een huis.

Senthis

Liefde overwint alles. Dat is het motto van Senthis-oprichter Maddy Schoonjans, een ‘oude’ bekende van SPEAX. Maar er is nog iets anders dat mensen voor je kan winnen: een betoverende merknaam en een smaakvolle huisstijl.

Lees meer

Vitex Koeriers

Je zal het misschien niet snel verwachten maar in deze digitale wereld is er nog steeds enorm veel behoefte aan koeriersbedrijven. Vooral betrouwbare, schaalbare partners die in staat zijn om waardevolle ladingen met spoed van A naar B te vervoeren zijn nog altijd zeer gewild. Dus zagen Van der Ende Transport en Ruygrok Dienstverlening een grote kans. Want met een track record van zo’n 140 jaar, een modern wagenpark en een zeer uitgebreid netwerk van chauffeurs weten zij als geen

Lees meer

Wat een (nieuwe) naamgeving voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
branding

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.