Naamgeving

De branding van jouw bedrijf, dienst, product of event begint met een unieke naam. Een catchy naam, onderscheidend maar wel passend bij jouw DNA. Bij naamgeving komt veel kijken. Een prettige en duidelijke schrijfwijze, een url die te onthouden is, juridisch vast te leggen, taalkundig en cultureel niemand tegen het zere been schoppen. Om maar een paar punten te noemen. Wij vinden de naam die bij jouw identiteit past.

Om trots op te zijn

Een goede merknaam is er eentje die verbindt. Dat wil zeggen dat die iedereen trots maakt. Jou, jouw mensen, stakeholders, huidige en toekomstige klanten, leveranciers. Iedereen om je heen. Jouw naam is echt het kloppend hart van je organisatie. Dus kijken we voorbij ‘mooi’ en verder dan smaak. Alleen zo komen we tot een houtsnijdend woord of begrip. Een naam die jarenlang meegaat.

Samen komen we tot een winnaar

Een bedrijfsnaam of productnaam is meer dan een paar letters achter elkaar. Een goede naam klinkt als een klok en blijft hangen. Ook omdat de naam niet alleen goed klinkt, maar er ook goed uitziet. Het zegt alles over wat je wil uitstralen. Tijdens het naamgevingsproces zetten wij alle creatieve tools in om dé naam te ontdekken. Eerst zoeken we de breedte op. Welke associaties vinden we, wat is er mogelijk? Vervolgens komen we met een shortlist en kiezen we samen met jou de winnaar. Een naam die staat als een huis.

Bryte Groep

Twee bedrijven die hun krachten bundelen. We zien het vaker. En bij iedere fusie hoort een nieuwe identiteit met passende huisstijl. Wat SPEAX dan doet? We kijken altijd naar de klant. Gaan terug naar de kern. Wat bleek? Plezier in het werk was voor beide families een belangrijke drijfveer. Bryte wil klanten en personeel blij maken. Met een gezond en smaakvol product. Dat was dan ook inspiratie voor de nieuwe merknaam. Bryte straalt positiviteit en vrolijkheid uit. Het vrolijke logo

Lees meer

Oudijk Gerbera

Met bijna 50 jaar ervaring op de teller was Jac. Oudijk Gerbera’s al uitgegroeid tot een zeer bekende naam in de sierteeltsector. Hun motto ‘Het kan altijd beter’ heeft geresulteerd in een uniek, breed assortiment van ruim 65 soorten germini’s, die hun weg vinden over de gehele wereld. Klopte dan ook echt álles? Nou nee, hun huisstijl was toch wel erg ver achtergebleven bij de sterke marktpositie die het familiebedrijf inmiddels had ingenomen. Tijd voor SPEAX dus!
Niet alleen

Lees meer

Wat een (nieuwe) naamgeving voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
branding

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.