Brandstory

Er was eens… een verhaal. Mensen vertellen elkaar al eeuwen verhalen. Om informatie te delen, om elkaar te inspireren en te begrijpen, om te onthouden. Om dóór te vertellen. Storytelling neemt je mee. Zet je aan het denken. Laat je hart sneller kloppen. Laat je verliefd worden op een merk. Werk met SPEAX aan jouw merkverhaal!

Jouw brandstory

Corporate story, brandstory, merkverhaal. Hoe je jouw verhaal ook noemt: het vertelt waar je vandaan komt. Wat je drijft, waarom je bestaat, waar je elke dag voor opstaat. Niet zomaar een leuk verhaaltje, maar een unieke story. Waarin elk zorgvuldig gekozen woord telt. Met een toon die bij jouw identiteit en autoriteit past. In een ritme dat de lezer meeneemt. Herkenbaar, onweerstaanbaar en deelbaar.

Herkenbaar en onderscheidend

Jouw brandstory geeft je bestaansrecht, laat jouw noodzaak zien. Een boodschap die past bij jouw merkidentiteit, maar ook het begin is van verdere communicatie. Het geeft je haakjes voor bijvoorbeeld een pay-off of een communicatiecampagne. Omdat het herkenbaar, inspirerend en onderscheidend is en een sfeer neerzet die overal in doorklinkt. Een communicatieve blauwdruk.

Schrijf jouw story met SPEAX

Praat eens met SPEAX over jouw verhaal. Samen met jou duiken we in hoe het allemaal begon. In waar je naartoe wil. Waarom de wereld op jou wacht. We hangen aan je lippen en vertalen jouw boodschap in een corporate story die vele harten verovert.

Onze brandstory whitepaper

Onze projecten
met brandstories

Hittech Group

Dat de aanpak van SPEAX ook sterk kan werken in de high-tech-industrie bewijst ons werk voor Hittech. Van zichzelf was Hittech al een sterk merk. Maar de verouderde uitstraling zorgde voor een mismatch met de hoogtechnologische producten die de groep van bedrijven levert. Werk aan de winkel voor ons dus! We namen niet alleen het logo onder handen, we zorgden ook voor een zeer herkenbare, strakke huisstijl en pasten deze vervolgens toe op diverse communicatiemiddelen. Wat vind jij, missie geslaagd?

Lees meer

Stolze

Wie kent Stolze niet? Is het niet van naam dan wel van de opvallende rood-wit-blauwe kleuren die het bedrijf uit Maasdijk al jaren voert. De vraagstelling aan SPEAX was er een die we heel vaak horen: breng onze uitstraling in lijn met de grootte en de scope van het zo sterk groeiende bedrijf in de nationale en internationale hortisector.
Enige voorwaarde: behoud de kleuren, de vorm en de herkenbaarheid van het verouderde logo. En dat dat kan, heeft SPEAX bewezen.

Lees meer

Wat een brandstory voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
branding

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.