Corporate identity

Hoe sterk is de eerste indruk die jij achterlaat? Klopt die indruk nog wel? Laten we kijken naar je huisstijl. Het gezicht van je merk, product of bedrijf. Veel meer dan een logo. Het is het geheel van naam, logo, pay-off, kleur, typografie, vormtaal en fotografiestijl. Een complete stijl, passend als een jas.

Helemaal up-to-date

Jouw nieuwe huisstijl ontwerpen we op basis van je bedrijfsidentiteit, doelen en doelgroepen. Het kan voorkomen dat je huidige vormgeving niet meer overeenkomt met deze punten. Een gedateerd logo kan de illusie wekken dat je bedrijf en werkwijze ook achterlopen, ook als dat niet het geval is. Zonde!

Nieuw ontwerp of restyling?

Een compleet nieuwe identiteit is niet altijd nodig. Soms is een logo of huisstijl zó herkenbaar en heeft de doelgroep zulke positieve associaties, dat opfrissen verstandiger is. Met respect voor bestaande, herkenbare elementen maken we je uitstraling weer van deze tijd. We zorgen dat de elementen praktisch toepasbaar zijn op de middelen en media van vandaag en morgen. Jij behoudt je uitstraling. En kunt er weer jaren tegenaan.

Bewaking en actueel houden

Naast huisstijlontwikkeling is SPEAX er ook voor het bewaken en actueel houden van je huisstijl. We bewaken je corporate identity, zodat alle uitingen herkenbaar jou zijn. Consistent in uitvoering, wat het medium ook is. In welke taal dan ook. Zeker belangrijk bij bedrijven die wereldwijd opereren. SPEAX zorgt dat iedereen in dezelfde lijn jouw verhaal vertelt.

Onze projecten
met corporate identity

Stolze

Wie kent Stolze niet? Is het niet van naam dan wel van de opvallende rood-wit-blauwe kleuren die het bedrijf uit Maasdijk al jaren voert. De vraagstelling aan SPEAX was er een die we heel vaak horen: breng onze uitstraling in lijn met de grootte en de scope van het zo sterk groeiende bedrijf in de nationale en internationale hortisector.
Enige voorwaarde: behoud de kleuren, de vorm en de herkenbaarheid van het verouderde logo. En dat dat kan, heeft SPEAX bewezen.

Lees meer

Van der Ende Group

Is het mogelijk om na twee eerdere restyle-rondes een logo een derde update te geven? Uiteraard met behoud van het oorspronkelijke karakter? SPEAX kreeg de eervolle opdracht om het zo herkenbare logo van Van der Ende Group een nieuwe facelift te geven. Passend bij de (internationale) ambities van het bedrijf en de al eerder ontwikkelde website. En vooral als eerbetoon aan grondlegger Piet van der Ende. Herken jij de brekende golf in het logo, de gehandhaafde letters E en A?

Lees meer

Wat een coporate identity voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
branding

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.