Brandstory

Er was eens… een verhaal. Mensen vertellen elkaar al eeuwen verhalen. Om informatie te delen, om elkaar te inspireren en te begrijpen, om te onthouden. Om dóór te vertellen. Storytelling neemt je mee. Zet je aan het denken. Laat je hart sneller kloppen. Laat je verliefd worden op een merk. Werk met SPEAX aan jouw merkverhaal!

Jouw brandstory

Corporate story, brandstory, merkverhaal. Hoe je jouw verhaal ook noemt: het vertelt waar je vandaan komt. Wat je drijft, waarom je bestaat, waar je elke dag voor opstaat. Niet zomaar een leuk verhaaltje, maar een unieke story. Waarin elk zorgvuldig gekozen woord telt. Met een toon die bij jouw identiteit en autoriteit past. In een ritme dat de lezer meeneemt. Herkenbaar, onweerstaanbaar en deelbaar.

Herkenbaar en onderscheidend

Jouw brandstory geeft je bestaansrecht, laat jouw noodzaak zien. Een boodschap die past bij jouw merkidentiteit, maar ook het begin is van verdere communicatie. Het geeft je haakjes voor bijvoorbeeld een pay-off of een communicatiecampagne. Omdat het herkenbaar, inspirerend en onderscheidend is en een sfeer neerzet die overal in doorklinkt. Een communicatieve blauwdruk.

Schrijf jouw story met SPEAX

Praat eens met SPEAX over jouw verhaal. Samen met jou duiken we in hoe het allemaal begon. In waar je naartoe wil. Waarom de wereld op jou wacht. We hangen aan je lippen en vertalen jouw boodschap in een corporate story die vele harten verovert.

Onze brandstory whitepaper

Onze projecten
met brandstories

Bryte Groep

Twee bedrijven die hun krachten bundelen. We zien het vaker. En bij iedere fusie hoort een nieuwe identiteit met passende huisstijl. Wat SPEAX dan doet? We kijken altijd naar de klant. Gaan terug naar de kern. Wat bleek? Plezier in het werk was voor beide families een belangrijke drijfveer. Bryte wil klanten en personeel blij maken. Met een gezond en smaakvol product. Dat was dan ook inspiratie voor de nieuwe merknaam. Bryte straalt positiviteit en vrolijkheid uit. Het vrolijke logo

Lees meer

Middenweg Flowers

Een Westlandse iriskweker met Turkse roots is op zich al uniek. Maar dit Oosterse karakter kwam niet terug in de huisstijl. Middenweg wilde met SPEAX werken aan een premium merk met een luxe uitstraling. Het is onze creative minds gelukt om een chique huisstijl te ontwerpen. Modern en tijdloos tegelijkertijd. De krachtige tagline maakt de identiteit compleet.

Lees meer

Wat een brandstory voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Check de overige
onderdelen van
branding

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.