Inzicht krijgen in je klant
Met buyer persona’s kun je op een gedetailleerde en fictieve wijze je klant in beeld brengen. Door goed overwogen inschattingen schets je de pains en gains van jouw doelgroep(en). Het maakt het voor je bedrijf of merk een stuk eenvoudiger om je te verplaatsen in de klant. Maar buyer persona’s opstellen kent nog veel meer voordelen.
Inleven in de doelgroep
Een uitgebreid uitgewerkte buyer persona bied je de mogelijkheid om je zo goed mogelijk in te leven in de doelgroep. Door de persona te voorzien van een naam, een gezicht en een uitgebreide omschrijving zal het inleven in de doelgroep bijna vanzelf gaan. Het geeft je een houvast voor de lange termijn wat betreft de beeldvorming van de doelgroep. Zo kun je bij je campagnes en strategieën steeds weer gebruik maken van de uitgewerkte buyer persona’s.
Goed voor de inbound marketing
Aan de hand van de buyer persona’s speel je in op de inbound marketing van je organisatie. Door de persona’s kun je namelijk gerichter inspelen op de behoeftes van de doelgroep, om zo de doelgroep naar je website toe te trekken. Het opstellen van de buyer persona’s maakt in verschillende gevallen adverteren minder relevant.
Hogere conversie
Uit onderzoek is gebleken dat het gebruik van buyer persona’s maar liefst 124% meer conversie oplevert. Je bent beter vindbaar op Google, omdat je simpelweg beter kunt inspelen op de zoekwijze van de doelgroep. En dat wil je natuurlijk!
Snelle focus
Omdat de buyer persona’s voor lange termijn in te zetten zijn kun je vaak sneller en eenvoudiger te werk gaan. Zo begin je bij het ontwikkelen van content of het uitwerken van een nieuwe propositie of strategie gewoon bij de reeds uitgewerkte persona’s. De investering in tijd om de persona’s uit te werken scheelt je op lange termijn heel veel tijd!
Een mooie opsomming! Wil je direct aan de slag? Mooi! Laat SPEAX je helpen.
Fresh from SPEAX
Show, don’t tell.
Showreel
Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.