Zwarts Premium bouwers
Kwaliteit in bouwen heeft weer een naam


De vraag
Al ruim 90 jaar bouwt familiebedrijf Zwarts exclusieve villa’s en bedrijfspanden. Kiezen voor Zwarts betekent kiezen voor perfectie en betrouwbaarheid. De oude huisstijl straalde helaas niet echt kwaliteit uit. Aan SPEAX de uitdaging om de unieke positie van Zwarts te vertalen in een nieuwe identity.
De aanpak
Bouwbedrijf Zwarts wilde met deze stap een duidelijkere (hogere) marktpositie innemen ten opzichte van haar concurrenten. Was er in eerste instantie spraken van re-branding, uiteindelijk is er toch voor gekozen om het oude in te wisselen voor iets geheel nieuws.
Met onze creative minds hebben wij een identity gecreëerd die past bij de kernwaarden van Zwarts. Met het oog op de toekomst hebben we een modern, strak maar toch spannend beeldmerk uitgewerkt. De kracht zit hier in de negative space gebaseerd op een schaduwspel. Hierdoor krijgt de ogenschijnlijk eenvoudige ‘Z’ van Zwarts een diepte-effect, dat blijft intrigeren.
Het ogenschijnlijk eenvoudige beeldmerk siert nu op verschillende huisstijl-uitingen. Ook het bestaande wagenpark van Zwarts is getransformeerd: de kleur van de wagens hoefde niet overgespoten te worden. Aaleen de toevoeging van de zwarte band met het beeldmerk was voldoende om de moderne uitstraling over te brengen op de bedrijfsbussen.
Nieuwe tagline en pay-off
Zwarts kwaliteit’ is een begrip in het Westland. Dat hebben we vertaald in de nieuwe tagline ‘Premium bouwers’. En wanneer makelaars zelfs adverteren met: ‘Dit is een Zwarts-woning’, weet je dat kwaliteit een naam heeft: Zwarts. De pay-off ‘Kwaliteit voor het leven’ sluit hier naadloos op aan en is alleszeggend.

Het resultaat
De stijlvolle, strakke en vooral frisse nieuwe huisstijl komt terug op diverse door SPEAX ontworpen items; makkelijk te herkennen en enorm onderscheidend. Zwarts steekt weer met kop en schouders boven haar concurrenten uit!

