Perfíum merkbeleving

Merkbeleving, brandstory en verpakking

http://Perfíum%20logo%20Merkbeleving
http://Merkbeleving%20potcover%20packaging

de vraag

Orchideeënkwekerijen Duijn Orchids en Sion Orchids hebben zoetgeurende phalaenopsis gekweekt. SPEAX is door telersvereniging Decorum Company benaderd om voor dit unieke product de merkbeleving te ontwikkelen met een brandstory en bijpassende vormgeving.

de aanpak

We zijn gestart met een shortlist voor de naamgeving. Hierbij hebben we vooral gekeken wat er al in de markt wordt gebruikt en welke associatie mensen ervaren met het product. Phaleanopsis is een bloeiende kamerplant die doorgaans geen geur heeft. De consument kent de plant, maar de geurende kwaliteit nog niet. Omdat geur geen zichtbaar zintuig is dat je makkelijk visueel overbrengt, hebben we de naam praktisch gehouden. Perfíum!

De fonetische schrijfwijze geeft de naam een speels effect en maakt direct het geurende aspect van deze orchidee kenbaar. Het streepje op de i geeft het woord een luxe uitstraling, passend bij de merkbeleving. Er zijn diverse bloeiende plantensoorten die onder de naam Perfíum vallen, daarom hebben we de tagline ‘Scents of nature’ toegevoegd.

Omdat de bloemen vooral in de ochtend geuren hebben we die heerlijke, zonovergoten ochtend – waarop niks hoeft en alles mag – in het design toegepast. De zachte kleurtonen in het design matchen perfect met de kleuren van de bloemen en creëren de juiste merkbeleving.

Brandstory

De brandstory sluit aan bij de kleuren en de fotografie, en geven het merk nog meer body.
Imagine this: you’re in bed. It’s still early, the first sunlight touches your face, teasing through the curtains. A hint of happiness fills the room and you open your eyes. You smile, as you realize life is pretty sweet and the day is wide open.

This tropical orchid also likes waking up sun kissed, just like you. Especially in the morning it will release a sweet, subtle, soap-like scent. Perfect for in your bedroom, and equally pretty and at home in any other part of the house. These orchids have been sustainably cultivated with love and respect for nature.

http://potcover%20packaging

het resultaat

Een potcover met een warme, zachte uitstraling die de plant écht omarmt en een goede brandstory om de unieke kwaliteit van deze prachtige plant te vertellen. Merkstrategie on point. We kunnen dus in geur en kleur bekennen dat we een hele tevreden klant hebben!

http://Merkbeleving%20potcover%20packaging
http://potcover%20packaging

Neem contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

dit moet je ook zien