Brand design Orance

Een nieuw lichtpunt in de wereld van groeilicht

http://Brand%20design%20Orance%20slogan
http://Visual%20logo

de vraag

Twee ervaren professionals hebben hun krachten gebundeld en zijn samen een onafhankelijk advies- en engineering bureau in groeilicht gestart. Aan SPEAX de vraag om een sprankelende naam, identiteit en heldere brandstory te maken die passen bij hun ambities.

de aanpak

We zijn gestart met een korte brainstormsessie samen met de klant. “Lekker opvallend, met een grapje of gekke twist, en anders dan anderen.” De bedrijfsnaam was als eerste aan de beurt. Er werd daarvoor ook goed gekeken naar het nationale en internationale speelveld op het gebied van groeilicht.

De keuze is unaniem gevallen op Orance. Orance straalt kennis en kunde uit. Het is een stoere naam, met een Hollandsche twist en is dus zeer geschikt voor de internationale markt vanwege de vooraanstaande positie van Nederland in de wereldwijde glastuinbouw. Het biedt ook veel mogelijkheden in de uitwerking van de huisstijl. De bijpassende tagline – Grow light architects – doet wat het moet doen: duidelijk vertellen wat het ervaren team doet.

Brand design Orance

“Anders zijn dan anderen”. Hier hebben we naar geluisterd door niet te doen wat je zou verwachten bij de naam Orance; we kozen juist voor een groenblauwe huisstijl! Voor de balans zijn vriendelijke, ronde vormen ingezet, een verwijzing naar licht en techniek én het lichtpunt dat Orance voor hun klant is.

De cirkels uit het logo zie je terug in alle huisstijlelementen en zorgen voor een gevoel van verbinding en transparantie.

http://Brand%20design%20Orance

het resultaat

Brand design Orance: een eigenwijze nieuwe identiteit met een kundige en moderne uitstraling. De mannen van Orance zijn klaar om de markt in groeilicht-advies te veroveren!

http://drukwerk%20stationary%20briefpapier%20visitekaartje
http://Fotografie

Neem contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

dit moet je ook zien