Online marketingplan Wehako

Wehako koudetechniek

http://Wehako%20webdesign
http://fotografie%20Online%20marketingplan

De vraag

Wehako is een koeltechnisch installatiebedrijf gevestigd in Maasdijk. De huidige website is zeer verouderd en daarom helaas niet goed vindbaar.
Wehako is voornamelijk bekend als koelspecialist voor de horeca en daar zit ook het grootste deel van hun klanten. De wens is om een groter klantaandeel in de horeca te verwerven.

Tegelijkertijd zien zij mogelijkheden in de tuinbouwbranche. Er is op dit gebied nog nauwelijks naamsbekendheid. Voor zover zij wel bekend zijn ontstaat nog steeds het beeld van de koelspecialist van de horeca. En daar moet verandering in komen!

De aanpak

SPEAX heeft een strategisch online marketingplan opgesteld om de zichtbaarheid en naamsbekendheid te vergroten. Om te beginnen bij de doelgroep tuinbouw en in een later stadium de diverse doelgroepen in de foodretail: grootkeukens en horeca, vers speciaal winkels en maritiem. In het uitgebreide marketingplan hebben we de buyer persona’s voor alle branches opgenomen. Ook hebben we de diverse customer journey’s per doelgroep vastgelegd.

Voorafgaand aan de bouw van de site hebben we een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd en de resultaten hiervan hebben we toegepast in de SEO.

De website heeft leadgeneratie als nieuw doel. SPEAX heeft de homepage voorzien van een nieuwe indeling. Hierdoor is er een overzichtelijke customer journey ontstaan. Per doelgroep is er een landingspagina welke is voorzien van de nodige informatie. Ook is er de mogelijkheid om vragen te stellen en contact op te nemen. De website biedt ruimte om de conversie verder te vergroten door de inzet van IP tracking en verschillende vormen van marketing automation.

Campagne

Om Wehako te introduceren in de tuinbouwsector hebben we in aanloop naar de opening van de nieuwe website een campagne gedraaid. Met de focus op koeltoepassingen in de tuinbouw hebben we digitale interactieve banners in diverse tuinbouwnieuwsbrieven geplaatst en een advertentie in diverse magazines.

Het resultaat

Na een afsluitende incompany training is Wehako klaar voor het bijhouden van de content op eigen site. Maar SPEAX staat klaar bij vragen of een vervolg!

De online zichtbaarheid is bewezen vergroot. Wehako wordt met grote regelmaat benaderd voor advies en offertes. En in de tuinbouw worden de opdrachten inmiddels succesvol voltooid.

http://visual%20Online%20marketingplan
http://Mobiele%20website%20Wehako

Neem contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Dit moet je ook zien