Merkbeleving Scenza

Belééf bloemen en planten!

http://Merkbeleving%20Scenza%20logo
http://Productfotografie

De vraag

Telersvereniging Decorum heeft SPEAX benaderd voor een nieuw merk, overkoepelend voor zowel bloemen als planten. Dit merk is voor de A-kwaliteit, die net onder de A+ kwaliteit van het merk Decorum valt. Een hele toffe uitdaging!

De aanpak

We zijn gestart bij de basis: de naam van het nieuwe merk. De combinatie van de woorden sense en scent bracht ons de naam Scenza. Het vertaalt het gevoel dat we ervaren bij het ruiken, zien en het aanraken van bloemen en planten.

De merkbeleving van Scenza is geïnspireerd op de impressionistische schilderkunst uit de 19e eeuw. De kunstenaars uit die tijd verlieten hun ateliers en trokken de natuur in om ‘het moment te beleven’.
De vluchtige penseelstreken die zo herkenbaar zijn voor deze kunststroming komen terug in het logo van Scenza. Doordat er delen van de letters zijn weggelaten, is het licht/schaduw-effect duidelijk zichtbaar en krijgt het logo een moderne, dynamische uitstraling dat past in deze tijd.

De keuze voor het logo in label-vorm zorgt ervoor dat het logo op alle ondergronden goed tot zijn recht komt, maar er is ook een 2e variant in het wit beschikbaar om mee te variëren.

Decorum wilde voor het merk Scenza een consumentenwebsite met informatie over het assortiment, verzorgingstips en de kwekers. De homepage is een splashpagina met de herkenbare achtergrond van een impressionistisch kunstwerk, waar je de keuze maakt tussen bloemen of planten. De website is gebouwd op basis van WordPress, en kan eenvoudig worden aangepast en uitgebreid. Doordat de code van de website technisch is geoptimaliseerd is de site razendsnel! Benieuwd? Bekijk hem hier!

Brandstory

Scenza is an ode to impressionist giants of the 19th century such as Monet, Manet and Renoir, who used their talent to bring the power of nature closer to men. Their paintings are vibrant and full of life. Just like our plants and flowers. Look at their textures. Smell the flowers, touch the leaves of our sturdy plants and close your eyes. Let Scenza take you back to a simpler time when men was one with nature.

http://Merkbeleving%20potcover%20label

Het resultaat

Naast de website hebben we prachtige bloemhoezen en potcovers gemaakt, ieder voorzien van een impressionistische print en ton-sur-ton productinformatie. De hoezen zijn per kwekerij gepersonaliseerd, maar uiteraard ook in een neutrale versie te verkrijgen.

De Scenza merkbeleving: Een mooi, modern merk dat A-kwaliteit en makkelijk te herkennen is, ook bij een gevarieerd assortiment. Wij zijn trots op Scenza!

http://Merkbeleving%20Scenza
http://Merkbeleving%20Scenza

Neem contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Dit moet je ook zien