Nieuwe identiteit Weverling

In een fris groen jasje!

http://bedrijfsfotografie
http://Beeldmerk%20Weverling

De vraag

Weverling is al meer dan 80 jaar bezig met de ontwikkeling, het behoud en onderhoud van een groene leefomgeving. De vraag aan Speax? Hulp bij de gehele marketing- en communicatiestrategie.

De aanpak

Met behulp van een strategische sessie werd duidelijk dat Weverling zich anders wilde profileren op de markt: Een verschuiving van het imago van vooral uitvoerende partij naar een serieuze partner voor ontwerp, realisatie én beheer van groenprojecten.

Ons eerst advies: een geheel nieuwe uitstraling, passend bij die propositie. Om de huidige look modern en krachtig neer te zetten, hebben we de handen uit de mouwen gestoken en het logo en de slogan flink aangepakt!

Weverling is een begrip in de regio Den Haag, Rotterdam en Westland en daar hebben we de nieuwe slogan op gebaseerd: Van het stedelijke van Rotterdam en Den Haag naar het ‘platteland’ van Westland: ‘Weverling brengt stad en land tot leven’.

Rebranding

Het oude logo bestond voornamelijk uit tekst. Om een gezicht voor het bedrijf te creëren, moest er een sterk beeldmerk worden toegevoegd. Daarom hebben we ervoor gekozen om de W van Weverling als uitgangspunt te nemen. Doordat de W uit meerdere elementen bestaat laten we zien dat binnen Weverling ook meerdere bedrijfstakken zijn.

De toevoeging ‘Hoveniers & groenvoorzieners’ hebben we ook gemoderniseerd. Het werd ‘Groenproviders’. Groen is onmisbaar voor een gezond en gelukkig leven! Weverling brengt de natuur terug naar de mens. De unieke combinatie van Nederlands en Engels verjongt en klinkt modern.

http://Autobelettering

Het resultaat

Een sterke, zakelijke maar toch groene nieuwe identiteit voor Weverling. Samen met de nieuwe website, stationary en buitenreclame waar ze nog vele jaren van kunnen genieten. Voor het personeel werd dit door middel van een spannende videopresentatie gepresenteerd, waarbij ook de nieuwe werkkleding en autobelettering niet werden vergeten.

Klanten ontvingen voorafgaand een teaser per post. Uiteindelijk werd de nieuwe huisstijl vanaf 1 januari 2018 in gebruik genomen en zijn klanten persoonlijk bezocht. Daarbij werd een echt boompje om zelf te planten overhandigd, met een gepersonaliseerde verpakking bedrukt in de nieuwe huisstijl.

Ondertussen maakt Weverling goed gebruik van de huisstijl. Met de e-nieuwsbrief en via de social mediakanalen worden zowel de klanten als het personeel op de hoogte gehouden van alle nieuwe ontwikkelingen.

http://Packaging%20Weverling
http://Stationary%20Weverling

Neem contact op

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Dit moet je ook zien