Nieuwe huisstijl en verpakking Tovano
In een (nieuwe) notendop


De vraag
Tovano timmert stevig aan de weg! Je komt ze als merk in noten en gedroogde zuidvruchten steeds vaker tegen. Hoogste tijd om de huisstijl te moderniseren, passend bij de sterk groeiende marktpositie en door te voeren in alle verpakkingen. Modern, geschikt voor zowel B2B als B2C, en vooral herkenbaar als foodmerk.
De aanpak
Tovano is een traditioneel familiebedrijf: al meer dan zes decennia thuis in noten en gedroogde zuidvruchten. Dit hebben we visueel vertaald in een merkschild, wat de illusie geeft van een gilde of ambacht. Het is ook een knipoog naar de vorm van een nootje!
Het schild wordt omarmd met vintage productillustraties: takken met noten en vruchten eraan. Dit creëert een tijdloze look. Het retro-moderne font en de rood- en bruine tinten zorgen voor warmte en passen goed bij het gebrande product. Vooral de etiketten op de transparante verpakkingen zijn een echte eyecatcher! De etiketten dienen ook als extra sluiting. De transparante verpakkingen passen perfect in de display-verpakking, waarvan de bovenzijde makkelijk kan worden verwijderd en de huisstijl van Tovano nog steeds herkenbaar is!
De nieuwe huisstijl en verpakkingslijn vraagt natuurlijk om een nieuwe website! De website bevat onder andere een assortimentsoverzicht en een pagina genaamd Tovanotes, waar Tovano je op de hoogte houdt van de laatste ontwikkelingen!

Het resultaat
Natuurlijk is het daar niet bij gebleven. Wij zijn trots op de nieuwe slogan, e-nieuwsbrief, website, visitekaartjes, briefpapier, bewegwijzering én aankleding van het pand. Ook het design van de unieke displaydoos, de etiketten op de schaaltjes, bedrijfskleding en – last but not least – de wagenbelettering, waarmee Tovano zich onderscheidt op de weg. Kortom, the whole shebang!

