HortOS brand activation

Knowledge is the key to success.

http://Ridder%20HortOS
http://visual%20HortOS%20brand%20activation

De vraag

Ridder heeft een game-changing product in ontwikkeling: HortOS. SPEAX werd benaderd voor de marketing en brand activation, het bedenken van de naam, de positionering én een introductiecampagne. Yes, dat pakken we natuurlijk graag op!

De aanpak

We zijn gestart met een strategische sessie voor de merkpositionering van Ridder. Tijdens deze sessie hebben we ook de positionering van het nieuwe product uitgezet. Met behulp van buyer persona’s is de doelgroep bepaald en zijn de pains van de doelgroep helder in kaart gebracht.
 

De naam

Na de strategische sessie hebben we gebrainstormd over de naam van dit nieuwe product. De uitkomst: HortOS. HortOS is een samentrekking van Horticulture Technology Operating Systems. Het is een sterke naam met een directe link naar de Horti-sector. HortOS is door de medewerkers van Ridder direct en moeiteloos opgepakt, een goed teken dat de naam aanslaat!

Omdat HortOS gericht is op de toekomst, om kweken op grote schaal met meerdere locaties te vergemakkelijken, hebben we een futuristisch en minimalistische typografie gekozen. De kleuren zijn in de stijl van de nieuwe app, futuristisch groen in combinatie met een diep donkerblauw.
 

Introductie campagne

Om HortOS te introduceren hebben we teruggegrepen naar de pains van de hedendaagse teler. Vooral in landen waar enorme kwekerijen zijn gebouwd, op meerdere locaties is het een uitdaging om makkelijk overzicht te houden. De pains hebben we vertaald naar alledaagse vragen. How is greenhouse site 3 performing today? Can I use less growlight tomorrow? HortOS knows.

De vragen staan in tekstballonnen, in combinatie met fotografie passend bij de interface van HortOS. Hiervoor hebben we rolmodellen gebruikt die de doelgroep goed weergeeft: Grote telers, headgrowers en teeltdeskundigen, maar ook investeerders vormen een belangrijke doelgroep.

Alles komt samen in de website, online banners en social posts, de brochure en in de direct mailing.
 

Video

Samen met het Ridder-team heeft SPEAX ook meegedacht met het script voor de introductievideo. In de video wordt uitgelegd wat HortOS is en wat het voor rol kan spelen voor jou als investeerder of teler. De inmiddels bekende rolmodellen worden vergezeld van prachtige animaties en after-effects gemaakt door Wizzart. In de video, geschoten door Rocketfilms, kun je ook een aantal SPEAX-ers zien. Hoeveel teamleden herken jij?

http://website%20webdesign

Het resultaat

De HortOS brand activation is zeker geslaagd. Ridder is met HortOS direct genomineerd voor de Greentech Innovation Awards.

Content marketeer Boy de Nijs over SPEAX:

“Zeker resultaat van jullie inzet!”

http://brochure
http://banner%20brand%20activation

Weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op!

Dit moet je ook zien