Social media

Ga het gesprek aan met je klant

Social media nemen hun eigen unieke plaats in binnen een online marketingstrategie. Uniek omdat bedrijven via één of meer kanalen een persoonlijk contact aangaan met de doelgroep.

Social media in de online marketingstrategie

Doelstellingen vormen altijd het fundament voor je online marketingplan. Als deze zijn geformuleerd kun je verder met je strategie. Wie behoort tot je doelgroep, hoe en waar oriënteren zij zich, met welke boodschap spreek je hen aan en welke online kanalen horen daarbij? Social media worden vaak ingezet om de dialoog aan te gaan met klanten of mensen die interesse hebben in jouw bedrijf. Loyaliteit, merkvoorkeur en klanttevredenheid zijn doelen die worden nagestreefd met de inzet van social media.

Social media-kanalen

De verschillende social media-kanalen hebben allemaal hun eigen specifieke kenmerken als het gaat om gebruikers en de doeleinden waarvoor ze worden gebruikt. De keuze voor een kanaal is daarom sterk afhankelijk van wat en wie je wilt bereiken. Wij helpen je graag bij de keuze voor de juiste kanalen en hoe je deze effectief kunt inzetten.

Videomarketing

Teasers ook op Facebook of Instagram: een filmpje dat begint af te spelen trekt meer aandacht dan een statisch beeld. Met tekst in de filmpjes of ondertiteling komt jouw verhaal of boodschap ook goed over zonder dat het geluid moet worden ingeschakeld. Lees hier meer over videomarketing.

Anne van Weije

Anne van Weije

“Het lijkt makkelijk, maar haal jij eruit wat erin zit?”
Meer weten over social media?