SEO

Beter vindbaar met zoekmachineoptimalisatie

SEO bestaat al lang niet meer uit een verzameling trucjes! Voor het algoritme van Google is inmiddels kunstmatige intelligentie en machine learning ingezet. Denken als Google betekent dat je je echt verplaatst in je doelgroep(en) en waardevolle content maakt die aansluit bij hun specifieke informatiebehoefte.

De pijlers van SEO

  • Content
    Content speelt de belangrijkste rol bij de vindbaarheid van je website. Je wil jouw doelgroep bereiken en aanspreken in de verschillende fasen van bewustwording, oriëntatie en aankoop. Het See, Think, Do, Care-model van Google is een handig hulpmiddel om deze customer journey in kaart te brengen. Logisch dus dat de content van de website moet aansluiten bij de informatiebehoefte van je doelgroep(en) in deze verschillende fasen.
  • Autoriteit
    Zowel websites als webpagina’s hebben een bepaalde autoriteitswaarde. Deze waarde staat voor de populariteit en relevantie van jouw website. Het is een belangrijke factor voor je ranking ten opzichte van de concurrentie. Deze autoriteitswaarde wordt voor een belangrijk deel bepaald door links vanaf andere websites naar jouw website. Hoe hoger de domeinautoriteit van deze websites, hoe hoger de SEO-waarde voor jouw website.
  • Techniek
    Hoe snel is de website, is de site mobielvriendelijk, is er een SSL-certificaat aanwezig, is er een goede interne linkstructuur? Stuk voor stuk technische aspecten van een website die invloed hebben op de vindbaarheid van de website.

SEO-analyse

Zowel voor een nieuwe website als voor de optimalisatie van een bestaande website starten we met een SEO-analyse. Op basis van de resultaten van de analyse bepalen we de doelstellingen voor jouw SEO-strategie. We analyseren de volgende gegevens:

    • De web- en paginastructuur, snelheid, mobielvriendelijkheid, gebroken links etc.
    • Op welke zoekwoorden wordt je website gevonden?
    • Op welke zoekwoorden worden de websites van je concurrenten gevonden?
    • Wat zijn relevante en interessante zoekwoorden voor jouw website?
    • Wat is de domein- en pagina-autoriteit?
    • Liggen er nog kansen om de autoriteitswaarde te verhogen met nieuwe relevante backlinks?

Betaalde positie in Google

Hoog in de zoekresultaten van Google komen kost tijd. Met zoekadvertenties via Google Ads (SEA) sta je direct bovenaan de eerste pagina. Je betaalt alleen voor de clicks.

IP-tracking

Heb je eenmaal een goede vindbaarheid opgebouwd, dan is het natuurlijk handig om te weten welke bedrijven je website bezoeken. Speciaal voor de B2B-markt bieden wij IP-tracking en helpen we je bij de opvolging van warme leads.

Ga zelf aan de slag met SEO


professional Ronald

Ronald Nadorp

“SEO bestaat al lang niet meer uit een verzameling trucjes.“
Meer weten over zoekmachine-optimalisatie?