SEA

Online adverteren

SEA staat voor Search Engine Advertising oftewel zoekmachine adverteren. Omdat Google in Nederland een marktaandeel van gemiddeld 98% heeft, zijn wij bij Speax gespecialiseerd in Google Ads.

Adverteren met Google Ads

Google Ads, voorheen Adwords, is het advertentieprogramma van Google dat voor diverse doeleinden kan worden ingezet:

  • je naamsbekendheid en imago versterken
  • top of mind blijven bij personen die je website eerder hebben bezocht
  • conversiedoelstellingen stimuleren

Afhankelijk van je doelstellingen kun je zoekmachine-advertenties, display-advertenties of een combinatie daarvan inzetten.

Zoekmachine-advertenties

Met zoekmachine-advertenties van Google Ads ben je verzekerd van een plek in de bovenste zoekresultaten. De advertenties verschijnen op basis van de zoekwoorden die je instelt. Zodra iemand op desktop, tablet of smartphone zoekwoorden gebruikt die overeenkomen met de ingestelde zoekwoorden, wordt je advertentie getoond. Zo ben je goed vindbaar en zichtbaar bij personen die op zoek zijn naar jouw dienst of product.

Display-advertenties

Display-advertenties zijn de banners/advertenties die worden weergegeven op meer dan 2 miljoen websites en in meer dan 650.000 apps van het Google Display Netwerk. Voorbeelden van die websites zijn telegraaf.nl, buienradar.nl en marktplaats.nl, maar ook YouTube-kanalen en apps als Wordfeud en nieuwsapps. Jouw advertentie kan overal worden getoond waar je doelgroep is.

Targeting met display-adverteren

Met display-adverteren van Google zijn de opties voor targeting uitgebreid. Je bereikt je doelgroep door bijvoorbeeld:

  • Adverteren op branchegerelateerde websites
  • Targeten op onderwerp zoals de webpagina voor sport op telegraaf.nl
  • Targeten op personen met bepaalde geografische of demografische kenmerken
  • Targeten op personen met een specifieke interesse of koopintentie
  • Targeten op personen die je website eerder hebben bezocht (remarketing)

Remarketing: bereik eerdere bezoekers van je website

Bij remarketing wordt aan eerdere bezoekers van je website binnen het Google Display Netwerk een advertentie getoond. Op die manier blijf je top of mind bij bezoekers die je al kennen en wellicht een koopintentie hebben. Vooral als het traject van oriëntatie naar eerste contact een paar weken of maanden in beslag neemt, maak je deze prospects met je display-advertenties steeds meer vertrouwd met jouw naam en aanbod.

Jolanda Nadorp

“Wij zijn gespecialiserd in Google Ads”
Meer weten over online adverteren?