SEA

Online adverteren

SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Het verschil met SEO is dat je voor SEA betaalt voor het tonen van jouw website in de zoekresultaten. Google heeft in Nederland een marktaandeel van gemiddeld 98%. Daarom zijn wij bij SPEAX gespecialiseerd in Google Ads.

Adverteren met Google Ads (SEA)

Google Ads is het advertentieprogramma van Google dat voor diverse doeleinden kan worden ingezet:

  • je naamsbekendheid en imago versterken
  • top of mind blijven bij personen die je website eerder hebben bezocht
  • conversiedoelstellingen stimuleren

Afhankelijk van je doelstellingen kun je zoekmachine-advertenties en display-advertenties inzetten. Een combinatie van beide kan uiteraard ook!

Zoekmachine-advertenties

Met zoekmachine-advertenties van Google Ads ben je verzekerd van een plek in de bovenste zoekresultaten. De advertenties verschijnen op basis van de ingestelde zoekwoorden. Zodra iemand op desktop, tablet of smartphone zoekwoorden gebruikt die overeenkomen met de ingestelde zoekwoorden, wordt je advertentie getoond. Hierdoor ben je heel goed zichtbaar en dus vindbaar! Dit is goed geslaagd bij de introductie-campagne van Ridder HortOS.

Display-advertenties

Display-advertenties zijn SEA banners/advertenties die worden weergegeven op meer dan 2 miljoen websites en in meer dan 650.000 apps van het Google Display Netwerk. Je vind ze overal: op websites zoals telegraaf.nl, buienradar.nl en marktplaats.nl. Maar ook YouTube-kanalen en apps als Wordfeud en nieuws-apps. Jouw advertentie kan overal worden getoond waar je doelgroep is.

Targeting met display-adverteren

Met display-adverteren van Google zijn de opties voor targeting uitgebreid. Je bereikt je doelgroep door te adverteren op branche-gerelateerde websites. Maar je kunt ook gericht targeten op:

  • onderwerp (zoals de webpagina voor sport op telegraaf.nl)
  • een doelgroep met specifieke geografische of demografische kenmerken
  • prospects met een specifieke interesse of koopintentie
  • prospects die je website eerder hebben bezocht (remarketing)

Remarketing: bereik eerdere bezoekers van je website

Bij remarketing wordt aan eerdere bezoekers van je website een advertentie getoond. Op die manier blijf je top of mind bij bezoekers die jou al kennen en wellicht een koopintentie hebben. Vooral als het traject van oriëntatie naar eerste contact een paar weken of maanden in beslag neemt. Hierdoor maak je prospects met je display-advertenties steeds meer vertrouwd met jouw naam en aanbod.

Bereik je doelgroep optimaal met SEA en adverteren met Google Ads!

professional Ronald

Ronald Nadorp

“Wij zijn gespecialiserd in Google Ads”
Meer weten over online adverteren?