Marketing
Automation

Met marketing automation leid je met een geautomatiseerd systeem leads en prospects door de customer journey. Dat is de weg die de klant aflegt van ‘bekend raken met het product’ tot en met de fase na aankoop. SPEAX maakt gebruik van het See, Think, Do, Care model van Google.

In elke fase van de customer journey is de informatiebehoefte anders. En dat terwijl de meeste websites zich richten op de Do-fase, waar de focus ligt op de aankoop. Maar wat als de webbezoeker nog in de See- of Think-fase zit? Die wil misschien eerst nog meer informatie of producten met elkaar vergelijken. Ook dan wil je er voor hem of haar zijn. Met marketing automation ben je er bij elke stap.

Waarom marketing automation?

Marketing automation staat inmiddels hoog op het wensenlijstje van veel bedrijven. Niet voor niets. We zetten een aantal voordelen op een rij:

  • Automatische segmentatie basis van verzamelde data.
    Onder data verstaan we de gegevens die een contact zelf heeft aangeleverd, zoals naam en e-mailadres. Maar ook data die wordt verzameld op basis van acties en gebeurtenissen. Denk aan het downloaden van een whitepaper of het bezoeken van specifieke pagina’s.
  • Het juiste bericht op het juiste moment bij de juiste persoon.
    In deze tijd draait alles om relevantie in het enorme informatieaanbod. Dankzij automatische segmentatie is het mogelijk om naadloos aan te sluiten bij het gedrag van de bezoeker.
  • Vereenvoudiging van taken
    Terugkerende taken worden geautomatiseerd, waarmee je veel tijd en geld bespaart. Denk aan verzenden van e-mails, toevoegen van leads en beoordelen van de kwaliteit van leads.
  • Het levert meer én betere leads op
    Dankzij het toekennen van punten aan acties en gebeurtenissen (leadscoring) kun je eenvoudig beoordelen hoe geïnteresseerd een contact daadwerkelijk is. Leads die boven een bepaalde score komen, kunnen automatisch worden overgedragen aan sales of de verantwoordelijke medewerker.

Hoe werkt marketing automation?

Zodra iemand je website bezoekt, wordt zijn of haar gedrag gekoppeld aan het IP-adres. Dit gebeurt op basis van cookies. Vanaf dat moment is het doel om de contactgegevens en de fase waarin hij of zij zich bevindt te achterhalen. Dat noemen we de identificatiestrategie en dit doen we door het aanbieden van een trigger, zoals het aanbieden van een whitepaper die bij een bepaalde fase hoort. In ruil voor naam en e-mailadres mag de bezoeker de whitepaper downloaden. Daarna kun je de bezoeker via e-mail door de volgende fases heen leiden.

Ook in de lead zijn als het om marketing gaat? Praat met ons over marketing automation en hoe je het opzet. We helpen je bij elke stap.

Wat marketing automation voor jouw bedrijf kan doen?

Neem contact met ons op

Fresh from SPEAX

Je bent zo goed als je laatste werk, zeggen ze wel eens. Wij spreken liever over de meest recente cases, omdat we nog veel langer goed werk willen maken. Hoe dan ook: hier laten wij vol trots verse creaties uit onze kokers zien.

Show, don’t tell.

Je kunt wel zeggen wat je kan, maar ‘t beter laten zien. Niet alleen een communicatiewet, het geldt ook voor ons. Ga er maar eens goed voor zitten. Enjoy the showreel.

Showreel

Onze website maakt gebruik van cookies voor betere prestaties, gedragsanalyse en gepersonaliseerde advertenties. We verbeteren de gebruiksvriendelijkheid door je websitegedrag te volgen en delen marketinggegevens met derden als je op “accepteren” klikt.