Online marketingstrategie

alles over marketingstrategy

Van doel naar plan en planning

Online marketing kun je voor meerdere doelen inzetten, zoals bereik, naamsbekendheid, leadgeneratie en aanmeldingen voor een event. Je kunt via online kanalen grote groepen mensen bereiken. Weet welke vragen en uitdagingen bij je doelgroep leven en val op met jouw verhaal, jouw boodschap.

SPEAX helpt met het samenstellen van jouw online marketingstrategie; een uitgekiende combinatie van goede content en de juiste online kanalen.

Buyer persona’s

We creëren één of meerdere buyer persona’s (fictieve personen) met de kenmerken van jouw doelgroep. Ze vormen de belangrijkste basis voor je strategie en content en helpen je om focus te houden bij het inzetten van communicatiemiddelen.

Contentstrategie

Met contentstrategie speel je in op de informatiebehoefte van je doelgroep. Deze informatie (content) wordt onder andere aangeboden als blog, artikel, whitepaper, factsheet of e-book via diverse online kanalen als social media, website, e-mail en online advertenties. Afhankelijk van de doelgroep adviseren we een mix van deze middelen in te zetten.

Jolanda Nadorp

“Gericht de juiste personen weten te bereiken.”
Meer weten over online marketingstrategie?