Marketingstrategie

alles over marketingstrategy

Van doel naar plan met marketingstrategie

Een goede marketingstrategie kun je voor meerdere doelen inzetten. Denk aan vergroting van je bereik, naamsbekendheid, leadgeneratie en/of aanmeldingen voor een event. Je kunt via veel verschillende kanalen grote groepen mensen bereiken. Weet welke vragen en uitdagingen bij je doelgroep leven en val op met je verhaal en jouw boodschap.

SPEAX helpt met het samenstellen van jouw marketingstrategie; een uitgekiende combinatie van goede content en de juiste kanalen.

Buyer persona’s

We creëren één of meerdere buyer persona’s (fictieve personen) met de kenmerken van jouw doelgroep. Ze vormen de belangrijkste basis voor je marketingstrategie en content en helpen je om focus te houden bij het inzetten van communicatiemiddelen. De voordelen van het maken van buyer persona’s zijn:

  • Inleven in de doelgroep
  • Goed voor de inbound marketing
  • Hogere conversie
  • Snelle focus

Bovenstaande vier punten vatten mooi samen wat nu het nut is van buyer persona’s. Wil je direct aan de slag? Download dan de whitepaper hiernaast! Handig, want hierin staat ook een rijtje veelgemaakte fouten.

Contentstrategie

Met contentstrategie speel je in op de informatiebehoefte van je doelgroep. Deze informatie of content wordt onder andere aangeboden als blog, artikel, whitepaper, factsheet of e-book. Ze zijn verkrijgbaar op verschillende kanalen als social media, website, e-mail en advertenties. Afhankelijk van de doelgroep adviseren we een mix van deze middelen in te zetten. Hiermee vergroten we de slagkracht van jouw marketingstrategie!

Aan de slag:


Marketingstrategie

Ronald Nadorp

“Gericht de juiste personen weten te bereiken.”
Meer weten over een goede marketingstrategie?