Merkstrategie

alles over marketingstrategy

Onderscheid je van je concurrenten

Met een merk kun je je met name in open, transparante markten onderscheiden van je concurrenten. Door het toevoegen van emotionele eigenschappen bouw je een band op met je doelgroep en creëer je merkentrouw. Met een merkstrategie bepalen we de optimale mix tussen visuele uitstraling, de boodschap, campagnes en content planning om een unieke positie in het brein van jouw doelgroep te krijgen.

Merkidentiteit

De kern van je merk is de identiteit van je bedrijf. Dit is waar het bedrijf voor staat, de missie en visie, de unieke eigenschappen en de kernwaarden. De identiteit versterkt de positionering en onderscheidt jouw bedrijf van de concurrentie.

Merkpositionering

Voor een sterke merkpositionering kijk je niet alleen naar binnen, maar ook naar buiten. Hoe ziet de buitenwereld jouw bedrijf nu (imago), wie zijn je concurrenten, welke trends hebben invloed en welke marktkansen liggen er?

Brand story

Een brand story vertelt het verhaal van jouw bedrijf op een aansprekende manier. Het maakt je merk authentiek en geloofwaardig. De missie en visie zijn meer intern gericht. De brand story is op de doelgroep gericht, zonder nadruk op de commerciële boodschap.

Sessie merkstrategie

In één of meer sessies gaan we samen op zoek naar de unieke waarden van jouw bedrijf en/of product. We bepalen wat jouw merk onderscheidt van de concurrenten en welke plaats je wilt innemen in het hoofd en hart van jouw doelgroep. Dat wordt de basis van jouw merkstrategie.

merkstrategie

professional Arjen

Arjen Kapel

“Jouw merk in the hearts and minds van je doelgroep.”
Meer weten over merkstrategie?