Packaging design

Een goede verpakking overtuigt

Heb jij een product dat een opvallende verpakking nodig heeft? Of een hele productlijn dat een nieuw jasje nodig heeft? Voor B-to-B of B-to-C?

Vroeger was er een stuk minder aanbod, en dus ook minder behoefte aan opvallende packaging. En het lijkt alsof we weer teruggaan naar deze tijd, met de verpakkingsloze supermarkten! Maar natuurlijk blijven verpakkingen wel relevant. Waarom?

Een goede verpakking is een belangrijke toevoeging aan jouw merk om meerdere redenen. De doelgroep maakt vaak voor het eerst kennis met je product via een verpakking. Het is een reflectie van de identiteit van het merk. Een groot deel van de aankoopbeslissingen door consumenten wordt gemaakt op de winkelvloer.

Het is dan heel belangrijk dat jouw product op een positieve manier opvalt, én de juiste boodschap vertelt. Ook heel fijn (en eigenlijk een vereiste) is dat je verpakking functioneel is. Het laat zien dat je meedenkt met je klant en je product optimaal beschermt.

Daarom kijken we goed naar het product en de boodschap, want elk product is anders. We letten dus op vorm en formaat, en op functionaliteit. Ook bedenken we welk materiaal het beste is, zowel in prijs en kwaliteit als uitstraling. Soms is het heel eenvoudig, en dient je verpakking puur als bescherming of voor transport. Maar als jij een ecologisch product hebt, kan dat natuurlijk niet in een plastic verpakking worden verpakt. We kijken graag met je mee naar een duurzame oplossing.

Display

Voor Tovano hebben we een handige display ontwikkeld. Deze doos was perfect voor transport, en eenmaal in de winkel kon het bovenste deel van de doos worden verwijderd. Hierdoor was de inhoud goed zichtvaar en makkelijk uit het schap te pakken. De individuele verpakkingen hebben we voorzien van een herkenbare sticker met productinformatie.

Er wordt veel gevraagd van packaging design. Maar gelukkig is dit één van onze specialiteiten. SPEAX creëert verpakkingen die opvallen en overtuigen in het schap!

professional Arjen

Arjen Kapel

“Packaging design moet opvallen, overtuigen en informeren.”
Meer weten over packaging design?