Brand activation

Activeer je merk

Brand activation is het creëren van contactmomenten met je doelgroep. Denk aan events of campagnes, waarbij je je merk dichter bij de consument brengt. Ga dus niet zomaar flyeren, of een roll-up banner bij je beursstand plaatsen, dat zijn slechts de middelen die je tijdens zo’n event inzet. Met brand activation willen we op het directe contact of de interactie die je hebt met je doelgroep versterken. Voor je doelgroep zorgt de beleving rondom een merk of dienst voor een sterke connectie.

Met brand activation bouw je effectief aan de relatie met je doelgroep, waarbij de focus ligt op de directe beïnvloeding van het koopproces. Het doel is om merkbeleving te creëren en zo jouw bedrijf, merk of dienst een unieke positionering te bezorgen. Dit hoeft niet direct aan een product of dienst te worden gekoppeld. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwjaarsduik van Unox. Dit evenement staat bijna los van de Unox-worst, maar is bij vele Nederlanders – ieder jaar weer – traditie.

Uiteraard vormt ook hier de doelgroep het uitgangspunt. Met brand activation speel je in op interesses, locatie en platform. Daarom starten we vaak met het in kaart brengen van de doelgroep. Dit doen we met het opstellen van buyer persona’s. Naast de doelgroep is het minstens zo belangrijk om te denken aan wat past bij jou, jouw bedrijf, dienst en/of product. De activiteiten moeten in lijn staan met hetgeen dat je als bedrijf uitstraalt.

SPEAX ontwikkelt creatieve en opvallende concepten waarmee we oprechte interesse opwekken bij jouw doelgroep. Met een goed concept als basis bouwen we samen aan een sterke klantenbinding. En met opvallende beursstands, events en live-promoties zorgen we voor de juiste mix van reuring en buzz! Laat je inspireren met de Airmix-case.

Aan de slag:

brandactivation

professional Arjen

Arjen Kapel

“Zorg voor unieke positionering met brand activation”
Meer weten over brand activation?