Project Description

Strategisch communicatieplan en nieuwe website voor Wehako

Versterking positionering van Wehako Koudetechniek voor de doelgroep tuinbouw

De vraag

Wehako Koudetechniek heeft jarenlang weinig aandacht besteed aan communicatie. Hoewel zij van oorsprong bekend zijn van horeca koeling hadden zij besloten om de markt van tuinbouwklanten te betreden. Ze hadden al een paar mooie namen in het klantenbestand en wilden dit graag verder uitbouwen. Daarbij bestonden zij in 2018 dertig jaar en wilden dit graag meenemen. De concrete vraag was een nieuwe website en een communicatieplan om zowel de tuinbouwmarkt als de horeca en verswinkeliers te benaderen.

De aanpak

De oude website was slecht vindbaar en gedateerd. Dan zien wij vooral veel kansen. Wij zijn gestart met een zoekwoordenonderzoek op basis waarvan een webstructuur is opgesteld. Aan de hand daarvan hebben we zoekmachine geoptimaliseerde webpagina’s geschreven en ingericht.

Tegelijkertijd hebben wij gezorgd voor de vormgeving van zowel de website als voor- en achterbladen van de offertemappen, de buitenbanner en advertenties. Zo kregen alle uitingen dezelfde consistente en herkenbare uitstraling.

Wehako Online Marketing Website Design Speax

Het resultaat

Het resultaat was een goed ingerichte website die al snel goed werd gevonden op belangrijke zoekwoorden. Binnen een aantal weken hadden al een aantal potentiële klanten contact opgenomen omdat zij Wehako hadden gevonden via Google. Dat was nu precies de bedoeling.

Om de tuinbouw doelgroep te bereiken hebben wij KAS TuinbouwCommunicatie ingeschakeld, bekend van platforms als  goedemorgensierteelt.nl, goedemorgengroente.nl en bijbehorende nieuwsbrieven. Via KAS hebben we banners geplaatst op de websites, en 3 keer per week in de nieuwsbrief.

Wehako Drukwerk Folder Speax
Wehako Online Marketing Banner Advertentie Speax
Wehako Signing Brand Activation Speax

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje