Project Description

Branding is our growing delight

Het huis van de kalanchoë

De vraag

‘Samen staan we sterker’. Met die gedachte hebben Kwekerij de Veranda en Solisplant in 2018 de krachten gebundeld. Alle kennis en kunde van een grote variëteit aan Kalanchoës, om de consument alleen het beste van het beste te kunnen geven. Die fusie verdiende een nieuwe naam en identiteit, en geen beter moment om dit te presenteren dan op de Aalsmeer Trade Fair 2018.

De aanpak

Een zeer strakke deadline, maar niets is onmogelijk! In samenwerking met Pull Position hebben we keihard gewerkt om de nieuwe corporate identity op tijd gereed te hebben.

Na een stevige, strategische marketingsessie hebben we met een shortlist van bedrijfsnamen de klant verrast. De basis werd gelegd met de nieuwe naam: Vilosa.

Een naam met een prettige woordklank, en een samensmelting van beide kwekerijen. De pakkende tagline ‘Growing delight’ was hierbij de perfect match. Het vertegenwoordigt het plezier in het werk wat de kwekers dagelijks ervaren, de prettige samenwerking tussen Vilosa en de afnemer én het uiteindelijke product.

Vilosa-Website-Portfolio-Speax-Westland

Het resultaat

Kalanchoë wordt ook wel Woestijnroos genoemd, naar de Afrikaanse afkomst van de plant. Een etnische print, vertaald in een strak, modern ruitpatroon, sluit hier dan ook perfect op aan. Het kleurenpalet is zacht en enigszins verweerd, de kleuren lijken rechtstreeks uit de oudheid te komen. Het logo en de avatar zijn geïnspireerd op de vroegere Romeinse mozaïeken en laat Vilosa zien als hét huis van Kalanchoë.

Van website tot autobelettering, van social media tot buitenreclame en alles wat hierbinnen valt: alle elementen zijn onderdeel van het grote geheel: Vilosa, Growing delight.

Deadline gehaald én een tevreden klant!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje