Nieuwsbriefabonnees werven: wat we massaal verkeerd doen

Hoe moet je nou jouw online nieuwsbrieven na de invoer van de nieuwe GDPR/AVG? Zitten mensen te wachten op jouw nieuwsbrief? Natuurlijk! De expertise, ervaring en informatie van jouw bedrijf is voor veel mensen interessant. Maar hoe krijg je die mensen zover dat ze zich inschrijven voor je nieuwsbrief? Frankwatching heeft daar een mooie lijst met zeven tips voor geschreven. Wij vatten ze voor je samen:

1. Kom niet aan met “op de hoogte blijven van ons bedrijf?”, maar vertel concreet wat de abonnee kan verwachten en wat de nieuwsbrief biedt.

2. Geef duidelijk aan hoe vaak de nieuwsbrief verzonden wordt. Weten wat je kunt verwachten is altijd fijn als abonnee.

3. Verstuur je één nieuwsbrief met alle informatie? Of is het misschien slimmer om de informatie die je wil delen te segmenteren over jouw verschillende doelgroepen? De keuze is reuze.

4. Laat mensen weten wat ze missen als ze zich niet inschrijven, want de angst iets mis te lopen is vaak een hele sterke emotie. Dus: ‘loop niet de laatste ontwikkelingen op het gebied van LED-verlichting mis, schrijf je in voor onze nieuwsbrief’. ‘Niet weten wat er speelt in de waterzuivering, abonneer je op onze nieuwsbrief’. ‘Bang om niet te weten wat de trends zijn in de tomatenexport? Don’t miss out, abonneer je op onze nieuwsbrief!’

5. Laat weten hoeveel personen jouw nieuwsbrief al ontvangen, of hoeveel van de top-100 bedrijven in jouw sector zich geabonneerd hebben. Mensen zijn kuddedieren, ook als het gaat om het aanmelden bij nieuwsbrieven.

6. De daadwerkelijke aanmeldbutton? Stunt daar eens mee. Niet alleen “meld je aan” of “aanmelden”, maar ook ‘YES, GEEF MIJ’ of ‘Ik wil niks missen’. Creatief met buttons!

7. Tot slot wel fijn om je potentiële abonnees zekerheid te bieden, zeker gezien de AVG-wet die onlangs is ingevoerd: dat je de gegevens niet echt niet gebruikt om door te verkopen aan Nigeriaanse prinsen, Russische inlichtingendiensten of andere derde partijen.

Bron: Frankwatching

Vragen? Neem dan snel contact op!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje