Social media

Social media nemen hun eigen unieke plaats in binnen een online marketing strategie. Uniek omdat bedrijven via één of meer kanalen een persoonlijk contact aangaan met de doelgroep. Inmiddels zijn vele bedrijven actief op social media, een groot percentage daarvan doen echter maar wat. Er wordt geen onderzoek gedaan, er is geen online marketingplan en resultaat wordt niet gemeten. Zo wordt er veel tijd en geld in deze kanalen gestoken, maar is niet duidelijk of en wat het oplevert.

Social media in de online marketing strategie

Doelstellingen vormen altijd het fundament voor je online marketingplan. Als deze zijn geformuleerd kun je verder met je strategie. Wie is je doelgroep, hoe en waar oriënteren zij zich, met welke boodschap spreek je hen aan en welke online kanalen horen daarbij. Social media worden dikwijls ingezet om de dialoog aan te gaan met klanten of mensen die interesse hebben in jouw bedrijf met als doel om sympathie en merkvoorkeur te stimuleren.

Social media kanalen

De verschillende social media kanalen hebben allemaal hun eigen specifieke kenmerken als het gaat om gebruikers en de doeleinden waarvoor het wordt gebruikt. Facebook wordt bijvoorbeeld ingezet om de dialoog aan te gaan, terwijl Pinterest zich weer goed leent om mensen te inspireren. De keuze voor een kanaal is daarom sterk afhankelijk van wat en wie je wilt bereiken.

Wij helpen je graag bij de keuze voor de juiste kanalen en hoe je deze effectief kunt inzetten.

Workshops

Wil je social media gaan gebruiken voor jouw eigen business, maar weet je niet goed hoe en waar je moet beginnen? Wij geven regelmatig social media workshops voor kleine groepen in onze eigen HortiLounge.

  • Social media workshop
    Een workshop waarbij we je inzicht geven in de verschillende social media kanalen. Waar je ze voor in kunt zetten en hoe je ze kunt gebruiken.
  • Social media workshop op maat
    Met een social media workshop die helemaal is toegesneden op jouw bedrijf helpen we je op weg naar een doelgerichte inzet van social media. Je leert alles over het gebruik van de social media kanalen die geschikt zijn voor jouw bedrijf. We helpen je op weg met je strategie en contentplanning.

Videomarketing

Je ervaart het zelf waarschijnlijk ook op Facebook of Instagram, een filmpje wat begint af te spelen trekt meer aandacht dan een statisch beeld. Met tekst in de filmpjes of ondertiteling komt jouw verhaal of boodschap ook goed over zonder dat het geluid moet worden ingeschakeld.

Lees hier meer over videomarketing.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje