SEO: denken als Google

SEO bestaat al lang niet meer uit een verzameling trucjes die je kunt toepassen. Voor het algoritme van Google is inmiddels kunstmatige intelligentie en machinelearning ingezet. Denken als Google betekent dat je je echt verplaatst in je doelgroep en waardevolle content maakt die aansluit bij hun specifieke informatiebehoefte. Dat is precies wat Google haar klanten wil bieden; relevantie en waarde.

De pijlers van SEO

  • Content
    Content speelt de belangrijkste rol bij de vindbaarheid van je website. Je wilt jouw doelgroep bereiken en aanspreken in de verschillende fasen van bewustwording, oriëntatie en aankoop. Het See, Think, Do, Care model van Google is een handig hulpmiddel om deze customer journey in kaart te brengen. Logisch dus dat de content van de website moet aansluiten bij de informatiebehoefte van je doelgroep(en) in deze verschillende fasen. Veel webbezoek is alleen zinvol als de content de bezoeker verleidt tot conversie.

  • Autoriteit
    Zowel websites als webpagina’s hebben een bepaalde autoriteitswaarde. Deze waarde staat voor de populariteit en relevantie van jouw website en is een belangrijke factor voor je ranking ten opzichte van de concurrentie. Deze autoriteitswaarde wordt voor een belangrijk deel bepaald door links vanaf andere websites naar jouw website. Hoe hoger de domeinautoriteit van deze websites hoe hoger de SEO waarde voor jouw website.

  • Techniek
    De snelheid van de website, is de site mobielvriendelijk, is er een SSL certificaat, is er een goede interne link structuur? Dit zijn technische aspecten aan een website die invloed hebben op de vindbaarheid van de website.

SEO analyse

Zowel voor een nieuwe website als voor de optimalisatie van een bestaande website starten wij met een SEO analyse. Op basis van de resultaten van de analyse bepalen we de doelstellingen voor jouw SEO strategie. We analyseren de volgende gegevens:

  • Analyse van de website de web- en paginastructuur, snelheid, mobielvriendelijkheid, gebroken links etc.
  • Op welke zoekwoorden wordt je website gevonden?
  • Op welke zoekwoorden worden de websites van je concurrenten gevonden?
  • Wat zijn relevante en interessante zoekwoorden voor jouw website?
  • Wat is de domein- en pagina autoriteit?
  • Liggen er nog kansen om de autoriteitswaarde te verhogen met nieuwe relevante backlinks?

Betaalde positie in Google

Hoog in de zoekresultaten van Google komen kost tijd. Met zoekadvertenties via Google Ads (SEA) sta je direct bovenaan de eerste pagina. Je betaalt alleen voor de clicks.

IP tracking

Heb je eenmaal een goede vindbaarheid opgebouwd dan is het natuurlijk handig om te weten welke bedrijven je website bezoeken. Speciaal voor de B2B markt bieden wij IP tracking en helpen we je bij de opvolging van warme leads.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje