IP tracking – leadgeneratie

In de B2B markt begint de oriëntatie van de zakelijke beslisser steeds vaker online. Minstens 60% van deze groep blijft in het vroege oriëntatietraject bij voorkeur onbekend. Hun research doen ze vooral online en op eigen houtje. Pas als ze een aantal belangrijke zaken hebben uitgezocht stellen ze een shortlist op en zoeken contact met aanbieders.

Als je weet welke organisatie zich op jouw website oriënteert voordat zij zich bekend maken, dan biedt dat kansen. De kans om contact te zoeken voordat zij dat doen, de kans om in beeld te blijven en op het juiste moment een goed aanbod te doen. Dat is IP tracking.

IP tracking: weten welke bedrijven je website bezoeken

IP tracking gebeurt met software die in staat is om een IP-adres te koppelen aan een bedrijfsnaam en is daardoor met name geschikt voor de B2B markt. Wil je nieuwe zakelijke klanten bereiken? Hoe handig is het dan als je weet wie je website heeft bezocht, hoe lang en welke pagina’s zijn bekeken.

Maar wat is de beste manier om deze leads op te volgen? Bellen, een mailing of een catalogus opsturen als vervolgactie.

Wij helpen je graag bij deze opvolgstrategie en kunnen deze zelfs voor je uitvoeren.

Hoe werkt IP tracking?

Bezoekers van een website zijn te achterhalen door hun IP-adres. Elke computer die verbinding maakt met het internet heeft een IP-adres. Dit is een uniek nummer dat zichtbaar is voor andere computers. Dit nummer wordt gekoppeld aan een zakelijke organisatie voor zover deze bekend is . Dit gebeurt op basis van een openbare database met zakelijke IP-adressen.

Hoe zit het met de AVG?

Onder de Europese wetgeving GDPR, in Nederland bekend onder de naam AVG, worden persoonsgegevens van natuurlijke personen beschermd. Bij IP tracking worden echter alleen zakelijke gegevens zoals een zakelijk IP-adres gebruikt om een onderneming te identificeren. Wel moet een vermelding over het gebruik van IP tracking worden toegevoegd aan het Privacy Statement dat op de website is gepubliceerd.

Wij leveren hiervoor de tekstfragmenten aan.

Cookies

Bij IP tracking wordt standaard één cookie geplaatst. Deze cookie betreft een sessie cookie oftewel een first party cookie en wordt gebruikt om gebeurtenissen te samenvoegen. Deze cookie vervalt na een half uur inactiviteit.

Welke gegevens krijg je precies?

Als een bedrijf jouw website heeft bezocht komen verschillende gegevens beschikbaar:

  • Via welke bron het bezoek binnenkomt zoals Google, direct link, Facebook of een externe link
  • Welke zoekwoorden zijn gebruikt als de bezoeker via Google of een andere zoekmachine de website bezoekt
  • Hoe lang het bezoek heeft geduurd
  • Welke pagina’s zijn bezocht en hoe lang
  • Datum, tijd en locatie van de bezoeker

Je bepaalt zelf aan welke voorwaarden de bezoeker moet voldoen om notificatie van het bezoek in je mailbox te ontvangen. Bezoekers uit een specifieke branche bijvoorbeeld, het tweede bezoek aan je website, langer dan een bepaalde tijd of meer dan twee pagina’s bezocht.

Ons IP tracking systeem biedt nog veel meer voordelen die je kunt toepassen. Meer informatie kun je lezen in onze infosheet over IP tracking. Je kunt deze hieronder in het formulier aanvragen.

IP-tracking aanvraag

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje