La Posta E-mailmarketing

E-mailmarketing met LaPosta is leuk en eenvoudig. Een account aanmaken is gratis en net als bij Mailchimp kun je gratis nieuwsbrieven verzenden tot 2.000 relaties en tot 12.000 e-mails per maand.

LaPosta versus Mailchimp

Vergeleken met Mailchimp is LaPosta een stuk vriendelijker in het gebruik.

  • Het is een Nederlands bedrijf, de gebruikersinterface en de handleidingen zijn ook in het Nederlands en dat is voor veel mensen toch prettiger.
  • Na het verzenden van een nieuwsbrief vanuit LaPosta heb je toegang tot live statistieken.
  • Je zet eenvoudiger een nieuwsbrief in elkaar met LaPosta. Met Mailchimp is het lastiger om je weg te vinden.
  • LaPosta is een Nederlands bedrijf, de servers staan ook in Nederland en daarmee is het eenvoudig om te voldoen aan de eisen van de AVG. Bij het invoeren van relaties krijg je bovendien automatisch een verwerkersovereenkomst die je kunt ondertekenen en bewaren voor je eigen administratie.

Professionele nieuwsbrieven

Voor een professionele uitstraling kun je een eigen template maken voor nieuwsbrieven in jouw huisstijl. Je kunt deze steeds opnieuw gebruiken.

Bij gratis gebruik staat het logo van LaPosta onderin je nieuwsbrieven. Dit staat natuurlijk minder professioneel. Om deze te verwijderen kun je een jaarabonnement aanschaffen of mailcredits per keer.

Spam voorkomen

Als je zonder maatregelen gaat mailen via LaPosta heb je kans dat je mooie e-mails in de spamboxen van de ontvangers terecht komen. Dit heeft te maken met het feit dat je mailt met je jouw domeinnaam via de server van LaPosta. Het is belangrijk dat de server van LaPosta toestemming krijgt om met jouw domeinnaam te mogen mailen.

Als wij LaPosta inrichten voor klanten dan zorgen wij dat dit soort zaken geregeld zijn en wij voeren tevoren een spamtest uit om te zorgen dat zo min mogelijk e-mails in de spambox terecht komen. Dit is overigens nooit voor 100% te voorkomen.

Relaties toevoegen en inschrijfformulier

Het toevoegen van relaties kan zowel met een excelbestand voor een grote database. Daarnaast kun je ook gewoon enkele relaties toevoegen.

Een inschrijfformulier voor op je website kun je ook eenvoudig binnen LaPosta maken en op je website plaatsen. Dit zorgt ervoor dat nieuwe relaties zich kunnen inschrijven via je website en automatisch worden toegevoegd in je relatiebestand.

Relevante e-mailmarketing met segmenten

In LaPosta kun je binnen je relatiebestand segmenten aanmaken op basis van specifieke kenmerken of campagneresultaten. Stel dat ontvangers van een nieuwsbrief op een specifieke link hebben geklikt dan zou je de groep klikkers een extra e-mail kunnen sturen met een aanbod dat betrekking heeft op de dienst of het product. Dit zorgt voor relevante berichtgeving.

Voorbeelden van segmenten

  • Klikkers op een bepaalde link in een verzonden campagne
  • Aanmelders vanaf een bepaalde datum
  • Specifieke kenmerken zoals interesse
  • Ontvangers die een bepaalde campagne niet hebben geopend

Je kunt ook segmenten aanmaken van meerdere kenmerken zoals aanmelders vanaf een bepaalde datum met interesse voor Google Ads.

Monitoren

De resultaten van je e-mailcampagne krijg je in je account in een mooi overzichtelijk realtime dashboard te zien. Je kunt van daaruit eenvoudig verder navigeren naar details en overzichten.

Wat kunnen we voor jou betekenen?

Voor het opzetten van e-mailmarketing ondersteunen wij onze klanten door

  • Een account voor LaPosta in te richten
  • Te zorgen voor een inschrijfformulier op de website (in samenwerking met de webbeheerder)
  • Anti-spam maatregelen en spamtest
  • Bouwen van template
  • Adviseren bij opzet nieuwsbrief of volledig opzetten nieuwsbriefcampagnes en verzending
  • E-mailcampagnes als onderdeel van crossmediale campagne
  • Monitoring

Wat we voor jou kunnen betekenen is afhankelijk van factoren als de beschikbaarheid van eigen menskracht en expertise.

Lees hier meer over de plaats van e-mailmarketing in de crossmediale campagne.

Vragen? Neem dan snel contact op!

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!


Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de
Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.