zichtbaar tijdens crisis

Drie tips om tijdens de coronacrisis zichtbaar te blijven

Zorg voor zichtbaarheid in deze coronacrisis, hou contact met je klanten en doelgroep. Die boodschap komt in de afgelopen weken van verschillende kanten op ons af. Maar hoe kun je dit nu het beste aanpakken?

Wij geven je 3 tips waarmee je aan de slag kunt.

Zichtbaarheid tijdens de coronacrisis

Zichtbaar zijn op een positieve manier en een goede dienstverlening naar je klanten is altijd belangrijk. Tijdens deze coronacrisis is het extra belangrijk om elkaar te helpen.

Persoonlijk contact

Stuur je klanten een e-mail of whatsapp bericht waarin je informeert hoe het met hen gaat. Je merkt vanzelf als er behoefte is aan een gesprek en dan kun je even bellen,. Zo heb je waardevol contact en geeft het je bovendien inzicht in de zorgen en dilemma’s van je klanten. Zo weet je meteen welke onderwerpen relevant zijn voor social media, blogs en e-mails.

Vermijd verkooppraatjes

In deze tijd hebben de meeste bedrijven wel wat anders aan hun hoofd dan investeren. Verkooppraatjes kunnen dan als ongepast worden ervaren. Bedenk hoe je relevant kunt zijn in deze crisistijd. Welke vragen leven er, hoe kun je hen helpen. Je kunt natuurlijk wel met je product of dienst inhaken op deze crisissituatie.

Online is het nieuwe normaal

Mensen zijn op dit moment meer thuis en brengen daarom veel meer tijd online door. Uit recent onderzoek naar de effecten van de lock down in China blijkt dat 20% meer tijd online werd doorgebracht. Social media is daarbij het meest populair, maar ook games op de smartphone, video’s bekijken en het volgen van nieuws zorgden voor die flinke toename. Social media en online adverteren zijn daarom ook in deze tijd de meest geschikte kanalen om zichtbaar te zijn. Zorg ook hier dat je boodschap en toon aansluiten bij het sentiment onder je doelgroep.

Nog even voor de duidelijkheid, in deze tijd werken aan zichtbaarheid heeft geen direct commercieel doel. Uiteindelijk zal het normale leven weer op gang komen, maken bedrijven de balans op en wordt handel hervat. Door positief in beeld te blijven vergroot je de kans dat je klanten weer graag zaken met je doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *