Hoe ziet een goede LinkedIn header eruit?

De header van LinkedIn.. Voor veel mensen en bedrijven niet een prioriteit want dat leuke blauwe beeld dat connecties weergeeft, is toch prima? Bij een groot deel van de bedrijven schittert de standaard header bovenaan de pagina. Wij zeggen niet voor niets: ‘It’s all about identity!’

Het aanpassen van de header is op Facebook en Twitter heel gewoon en wordt door ieder bedrijf netjes aangepast. Op LinkedIn blijkt dit een ander verhaal. De standaard header is door ieder bedrijf aan te passen, hier is geen betaald account voor nodig.

Een unieke header zorgt ervoor dat jouw eerste online indruk een schot in de roos is. Dit is niet geheel onbelangrijk in een wereld waar we overspoeld worden met informatie en accounts op social media. Daarnaast zorgt het ook voor een professionele uitstraling. In dit artikel helpen we je op weg en geven we bruikbare tips voor een goede LinkedIn header.

Stand out in the crowd

Het zal niet als een verrassing komen dat mensen visueel ingesteld zijn. Onze aandacht gaat eerder naar foto’s en video’s dan naar tekst. De eerste indruk van jouw LinkedIn-bedrijfsprofiel is afhankelijk van twee punten:

– Het bedrijfslogo
– De header

Het bedrijfslogo is er vaak wel maar de header wordt vaak overgeslagen. Of dit wordt vergeten of bewust wordt gedaan, hier valt over te twisten. Het realiseren van de header is namelijk niet zo gemakkelijk als op Facebook of Twitter. Soms wordt de header dus niet veranderd uit gemak of onkunde. Gelukkig zijn wij er om je verder te helpen.

Tips

Zoals al aangegeven is het realiseren van de header lastig. Hierbij een aantal tips:

  • Probeer niet te veel te vertellen in de header.
  • Pas op met tekst. Check altijd of de tekst goed leesbaar is op alle devices. Dit geldt ook voor je header.
  • Het ideale formaat voor een goede header is 1536 x 768 pixels.
  • De grootte van de header mag maximaal 2 MB zijn.
  • Op bedrijfspagina’s worden tekstadvertenties over de header geplaatst. Houdt hier dus rekening mee bij de opmaak.

Daadwerkelijke weergave

Bij bovenstaande tips wordt het ideale formaat vermeld (1536 x 768 pixels). De desktop versie geeft echter maar een derde van dit formaat weer. Uiteraard is het mogelijk om de afbeelding van boven naar beneden te schuiven voor de juiste uitsnede, maar de belangrijkste informatie moet in dit kleine vak zichtbaar zijn. Op mobiel wordt een groter gedeelte van de afbeelding weergegeven.

Aan de slag!

Wij hopen voldoende inspiratie en tips te hebben gegeven om direct aan de slag te gaan met je eigen header.

Bron: Frankwatching

Vragen? Neem dan snel contact op!

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje