Marketingstrategie

Een marketingstrategie beschrijft op welke manier doelen en doelstellingen van de organisatie worden gerealiseerd. Bij het tot stand komen van zo’n strategie wordt gekeken naar zowel interne als externe factoren. Doel is het formuleren van een positionering op basis van de onderscheidende waarden voor klanten, prospects en andere stakeholders.

Onderzoek en rapportage

Om te weten waar je heen wilt, is het belangrijk om te weten waar je nu staat. Simpel. Wij brengen in kaart wie je bent, waar je voor staat en hoe jouw doelgroep je ziet. Door middel van een strategiesessie ken je je vertrekpunt en weet je wat jouw doelen zijn. Het resultaat is een fundament, waarmee je aan de slag kunt om je verhaal te vertellen. Na zo’n sessie ontvang je van ons een gedetailleerde onderbouwing in een helder rapport.

Onderzoek en rapportage

Om te weten waar je heen wilt, is het belangrijk om te weten waar je nu staat. Simpel. Wij brengen in kaart wie je bent, waar je voor staat en hoe jouw doelgroep je ziet. Door middel van een strategiesessie ken je je vertrekpunt en weet je wat jouw doelen zijn. Het resultaat is een fundament, waarmee je aan de slag kunt om je verhaal te vertellen. Na zo’n sessie ontvang je van ons een gedetailleerde onderbouwing in een helder rapport.

Positionering

Jouw bedrijf staat ergens voor. Je producten of diensten staan ergens voor. Wij zorgen dat dit op de juiste manier vertaald wordt naar een onderscheidende en relevante positionering. Deze is een belangrijk onderdeel van jouw marketingstrategie. Jouw merk, product of dienst verdient een unieke plaats in het schap of tussen de oren. Bij de juiste doelgroep en met een uitgekiende positionering.

Positionering

Jouw bedrijf staat ergens voor. Je producten of diensten staan ergens voor. Wij zorgen dat dit op de juiste manier vertaald wordt naar een onderscheidende en relevante positionering. Deze is een belangrijk onderdeel van jouw marketingstrategie. Jouw merk, product of dienst verdient een unieke plaats in het schap of tussen de oren. Bij de juiste doelgroep en met een uitgekiende positionering.

Communicatieplan

Als bedrijf heb je meerdere communicatiekanalen. Van je emailhandtekening tot je briefpapier, van je social media tot je website, van folders tot de uitstraling van de gevel. Een communicatieplan maakt deel uit van de marketingstrategie en beschrijft met welke boodschap en via welke kanalen je gaat communiceren met de doelgroep. We creëren samen een integraal communicatieplan, dat ervoor zorgt dat mensen altijd op dezelfde manier jouw identiteit beleven.

Communicatieplan

Als bedrijf heb je meerdere communicatiekanalen. Van je emailhandtekening tot je briefpapier, van je social media tot je website, van folders tot de uitstraling van de gevel. Een communicatieplan maakt deel uit van de marketingstrategie en beschrijft met welke boodschap en via welke kanalen je gaat communiceren met de doelgroep. We creëren samen een integraal communicatieplan, dat ervoor zorgt dat mensen altijd op dezelfde manier jouw identiteit beleven.

Advisering

Het is fijn om een goed klankbord te hebben. Wij zijn graag jouw sparringspartner op het gebied van marketingstrategie. Onze ervaren specialisten kunnen in heldere taal adviseren over doeltreffende tactieken die passen bij de strategie op lange termijn voor jouw bedrijf.

Advisering

Het is fijn om een goed klankbord te hebben. Wij zijn graag jouw sparringspartner op het gebied van marketingstrategie. Onze ervaren specialisten kunnen in heldere taal adviseren over doeltreffende tactieken die passen bij de strategie op lange termijn voor jouw bedrijf.

Wil jij ook een goede marketingstrategie? Neem contact op!

Stuur een mailtje
Geef een belletje